سایت شرکتی، یک ابزار بنیادی برای معرفی محصولات و خدمات

سایت شرکتی، یک ابزار بنیادی برای معرفی محصولات و خدمات

سایت شرکتی

در جامعه امروزی نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که صاحب کسب‌وکار بوده ولی، تمایلی به معرفی و ارائه محصولات خود در سایت‌های اینترنتی نداشته باشد. در حقیقت، سایت‌ اینترنتی به یک نیاز واقعی برای بیشتر افراد جامعه تبدیل شده است؛ چه آن‌هایی که صاحب کسب‌وکاری هستند و چه آن‌هایی که به عنوان مشتری قصد خرید از این سایت‌ها را دارند. البته،​ ناگفته نماند که کارایی سایت‌ها تنها درباره خریدوفروش و کسب‌وکار نیست بلکه، موضوع برخی سایت‌ها  اخبار است، برخی سایت‌ها آموزشی، برخی گردش‌گری و… می‌باشند.

بنابراین، نیاز افراد، ادارات و ارگان‌ها به استفاده از وب‌سایت‌ها به خاطر ظهور تکنولوژی‌های نوظهور و وسعت گرفتن فعالیت‌های اقتصادی در بستر اینترنت می‌باشد که همین امر باعث شده است تا سایت‌های متعددی با کاربری مختلف ایجاد شوند تا نسبت به نیازهای مخاطبان خود پاسخ‌گو باشند که از بین همه این سایت‌ها می‌توان گفت مهم‌ترین آن‌ها،​ سایت شرکتی می‌باشد.

به همین مناسبت، مطالبی درباره این سایت مهم و پرمخاطب بیان می‌کنیم تا در نحوه کار و استفاده از آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشید. و نیز، از آن‌جایی که، خمیرمایه اصلی هر سایتی را موضوع اصلی و طراحی آن تشکیل می‌دهد، کسب آگاهی و آموزش‌های لازم در این زمینه، باعث انتخاب درست در دسترسی به سایت مورد نظرتان خواهد شد.

 

سایت آنلاین شرکتی
از اهداف اصلی سایت‌های شرکتی می‌توان به معرفی کالاها، خدمات و کسب‌وکار شرکت‌هایی اشاره کرد که برای سرمایه‌گذاری در بستر اینترنت هزینه کرده و به دنبال کارآفرینی می‌باشند.

موارد متعددی در شناخت ماهیت و نوع عملکرد سایت‌های شرکتی وجود دارد که در این‌جا، به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. تعریف سایت شرکتی

به سایتی که نقش نمایندگی را ایفا کرده و به مشتریان در شناخت محصولات و خدمات یک شرکت خاص اطلاع‌رسانی می‌کند،​ سایت شرکتی گویند. درواقع،​ سایت‌های شرکتی زمینه را برای شناخته شدن بیشتر محصولات، خدمات و اقدامات برخی شرکت‌ها فراهم کرده و با این عمل،​ مشتری را از نزدیک با عملکرد شرکت موردنظر آشنا می‌کنند تا با اعتماد بیشتری اقدام به خرید کنند. از همین‌رو، سایت‌های شرکتی به نوعی، موجب ارتقای ارزش و اعتباربخشی به خود شرکت و فعالیت‌های آن می‌شود.

مطالعه کنید  طراحی سایت فروشگاهی در کانون تبلیغاتی 361

لازم به ذکر است که برای طراحی سایت شرکتی معمولاً سه حالت اصلی را در نظر می‌گیرند:

  • معرفی ماهیت و عملکرد شرکت از جهت ارائه خدمات؛
  • معرفی کالاها و محصولات شرکت؛
  • معرفی کیفیت فروش کالاها و خدمات شرکت.

2.  ویژگی‌های سایت شرکتی

برای سایت‌های شرکتی،​ شاخصه‌هایی وجود دارد که آن‌ها را از سایر سایت‌های اینترنتی متمایز می‌کند؛ چه از نظر محتوا چه از نظر نوع عملکرد و چه به لحاظ فعالیت و کسب و کار اقتصادی‌ای که انجام می‌دهد. از همین‌رو، در این‌جا به مهم‌ترین این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم:

  • درج تازه‌ترین اخبار مرتبط با فعالیت‌های سایت؛
  • دارای طراحی و ظاهری جذاب در نوع چینش محتوا و بخش‌های گوناگون سایت به جهت جلب سلیقه‌های گوناگون؛
  • استفاده از محتواهای بسیار قوی در بخش متن،​ گرافیک و ویدئو؛
  • شفافیت در بخش فعالیت‌ها، اهداف و راه‌های برقراری ارتباط با مدیران سایت؛
  • دارای دامنه مطابق با نوع فعالیت‌های اقتصادی سایت؛
  • سازگاری با انواع مرورگرها جهت سهولت در کاربری از آن؛
  • پشتیبانی مداوم در بخش‌های فنی، خدماتی و…؛
  • درج تصاویر متنوع و فیلم‌های مرتبط با فعالیت سایت در قالب گالری محصولات؛
  • طراحی سایت،​ متناسب با برند مورد استفاده در آن؛

و… .

3. فواید سایت شرکتی

باید به این نکته نیز، توجه داشته باشید که هر سایتی دارای فواید و مزایایی است که با شناخت آن‌ها، می‌توانید در مدیریت کسب‌وکار خود موفق عمل کنید؛ برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

الف) ارتقا یافتن کسب‌وکارها از نظر اعتبار

درواقع، ارائه خدماتی از قبیل تولید محتوای دقیق و مناسب، امکان دسترسی‌های پیشرفته به سایت و در عین حال ساده و نیز، استفاده آسان از آن باعث می‌شود تا نظر مخاطبان و مشتریان نسبت به سایت جلب شده و اعتماد و رغبت بیشتری برای مراجعه به آن داشته و زمان زیادتری برای مطالعه تولیدات متنی آن صرف کنند.

مطالعه کنید  طراحی سایت با اصول سئو

ب) در دسترس بودن به صورت 24 ساعته

طراحی و مدیریت سایت شرکتی به‌گونه‌ای است که مشتریان بتوانند در خارج از زمان معمول، به امکانات سایت اعم از مشاوره،​ سفارش و خرید، دسترسی کامل داشته باشند.

 

پشتیبانی شبانه‌روزی
شاید بتوان گفت سایت‌های شرکتی با ارائه خدمات پشتیبانی و پاسخ‌گویی 24 ساعته توانسته‌اند اعتماد و سلیقه مشتریان را به سمت خود جلب کرده و به نوعی، تمام تلاش خود را در راستای رعایت اصل مشتری‌مداری به‌کار گرفته‌اند.

 

ج) آشنا یی بیشتر با مشتریان

با توجه به ساختار سایت‌های شرکتی که در راستای معرفی انواع کسب‌وکارها بوده، می‌توانید با صفحاتی که مراجعین بیشتری داشته و یا لوکیشن کاربران این نوع سایت‌ها، به راحتی با تقاضای بازار و نیازهای مشتری آشنا شده و نسبت به مدیریت کسب‌وکار خود اقدام کنید.

د) توسعه مکانی کسب‌وکارها

 از آن‌جایی که فعالیت سایت‌های شرکتی به صورت 24 ساعته بوده،​ به همین دلیل، مساحت ارائه محصولات و خدمات به یک مغازه یا شرکت در یک شهر منحصر نمی‌شود بلکه، تمام کشور و حتی تمام دنیا، به محل کار شما تبدیل شده و همگان از هر کجا می‌توانند به شما دسترسی داشته باشند.

ه) بازاریابی به صورت بهینه

  با افزایش گستره مکانی کسب‌وکارها در سایت‌های شرکتی، امکان تبلیغات مؤثر برای برند مورد نظر شما وجود دارد که می‌توانید از این طریق به جذب مشتریان بیشتری بپردازید. البته، ناگفته نماند که بازاریابی، خود، یک هنر و فن است که باید با ابزارها و روش‌های خاص به خودش انجام گیرد تا به موفقیت کامل دست یابید.

فرق سایت فروشگاهی با سایت شرکتی

شما برای شناخت یک سایت فروشگاهی از یک سایت شرکتی چه معیارهایی دارید؟ شاید برخی تعریف این دو سایت را ملاک تفکیک قرار دهید و یا برخی با توجه به ویژگی‌ها و امکانات موجود در سایت شرکتی و فروشگاهی، ماهیت این دو سایت را از یکدیگر تشخیص دهید. گفتنی است برای آشنایی بیشتر با تفاوت‌های سایت فروشگاهی از سایت شرکتی،​ مواردی را به صورت خلاصه و گزینه‌ای بیان می‌کنیم تا به شما در تمایز این دو سایت کمک شایانی کند:  

  1. هدف اصلی در سایت فروشگاهی کسب درآمد از طریق فروش آنلاین است درحالی‌که، هدف اصلی در سایت شرکتی، شناساندن کالاها و خدمات به جامعه هدف و مشتریان است؛
  2. اجزا و قسمت‌های یک سایت فروشگاهی به مراتب بیشتر از بخش‌های یک سایت شرکتی است(به علت برخورداری سایت فروشگاهی از بخش‌هایی مانند ارسال محصول به طرق گوناگون، انواع پرداخت‌ها در قالب آنلاین، در محل و…، بخش تخفیف‌های ویژه روزانه، هفتگی و ماهیانه و… .)
  3. هزینه‌های مدیریت و طراحی یک سایت فروشگاهی به علت برخورداری از قابلیت‌ها و امکانات فراوان، بیشتر از هزینه‌های طراحی یک سایت شرکتی است؛
  4. سایت فروشگاهی به علت دارا بودن درگاه پرداخت آنلاین، از امنیت بالاتری نسبت به سایت شرکتی برخوردار است؛
  5. سایت فروشگاهی به فروش بیشتر شما کمک می‌کند ولی، سایت شرکتی بر روی شناساندن، تبلیغات و برندینگ محصولات و خدمات تمرکز دارد؛
  6. به‌روز رسانی سایت فروشگاهی به صورت روزانه و همیشگی است در حالی‌که،​ به‌روز رسانی سایت شرکتی به صورت ماهانه و یا به صورت هر چند ماه یک بار انجام می‌شود؛
مطالعه کنید  پرسونال برندینگ؛ چهار نکته کلیدی برای برندسازی شخصی در سال ۲۰۲۲

 و… .