پرسونال برندینگ؛ چهار نکته کلیدی برای برندسازی شخصی در سال ۲۰۲۲

وقتی به شرکت‌هایی مثل تسلا ، Virgin و مایکروسافت فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند محصولاتشان نیست، بلکه بیشتر اوقات بنیانگذارانشان هستند که در همان لحظه نخست به یاد می‌آیند. علی‌رغم جایگاه برجسته این سه شرکت بزرگ در جهان، وجه مشترک هر سه آن‌ها این است که بنیانگذارانشان همگی بین عموم مردم شناخته شده بوده و دارای پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی قوی و قدرتمندی هستند. تنها نامشان کافی است که هر شرکت و برندی مایل به همکاری با آن‌ها باشد.

راه اندازی و اداره یک کسب و کار قانونی برای دستیابی به شهرت و موفقیتی چشمگیر و برجسته لازم و ضروری است، با این حال با کمک گرفتن ار قدرت ارتباط و تعامل انسانی، یک پرسونال برندینگ به یادماندنی می‌تواند واقعا در این مسیر به یاری شما آید. اگر در برندسازی شخصی تازه کار هستید، چهار نکته مهم است که باید قبل از پا گذاشتن در این مسیر آن‌ها را در نظر بگیرید:

برای مخاطب ارزش قائل شوید

وقتی نوبت به ساختن یک پرسونال برندینگ می‌رسد، نه تنها باید همه چیز حول محور شما بچرخد بلکه باید به این موضوع نیز بپردازید که چگونه می‌توان محتوایی ارزشمند را به مردم ارائه داد. خوب است محتوایی تولید کنید که درد و مشکلات مخاطبان را هدف قرار دهد. ارزش دادن و اهمیت قائل شدن برای مردم و در ادامه نداشتن هر نوع چشم‌داشتی به توجه طرف مقابل، می‌تواند باعث شود تا آن‌ها به شما اعتماد کنند. در ادامه و پس از جلب اعتماد مخاطب، حالا دیگر می‌توان به سراغ افزایش آمار فروش رفت.

مطالعه کنید  خاصیت بیلبورد شهری، تبلیغات محیطی

 

شفاف سازی در پرسونال برندینگ

یکی از مواردی که کمبود آن به شدت در رسانه‌های اجتماعی احساس می‌شود، شفاف سازی و استناد به مدارک معتبر و قانونی است. هر روز افرادی را می‌بینیم که سوار بر اتومبیل‌های گرانقیمت، سبک زندگی خود را تغییر داده و رقمی غیر واقعی از درآمدشان را اعلام می‌کنند. این در حالی است که نیمی از اوقات خانه‌ها اجاره ای بوده و درآمد‌ها با رقم اعلام شده تناقض دارند.

رهبران و مدیران واقعی از رسانه‌های اجتماعی برای انتشار پیام به شیوه‌ای شفاف و مستند استفاده می‌کنند. بزرگ ترین رهبران جهان همیشه به لطف افشای همه زوایای زندگی، شکست‌ها و موفقیت‌های خود به جایگاه والای فعلی دست یافته و هرگز از بیان حقیقت ترس به دل راه نداده اند. روراستی و صداقت بهترین شکل رهبری است.

رفتار درست در برندسازی شخصی

به قول معروف وضوح و روشنی، قدرت می‌آورد. وقتی صحبت از پرسونال برندینگ به میان می‌آید، باید به بهترین و کامل‌ترین شکل ممکن شفافیت پیشه کنید. این وضوح و شفافیت شامل جایگاه، پیام برند و مخاطب شما می‌شود. برای مثال اگر در مقابل جمعی از متخصصان نرم افزار در مورد بچه گربه‌ صحبت کنید، به احتمال زیاد ارزشی برای حرف‌هایتان قائل نخواهند شد.

پیش از سرمایه گذاری هنگفت بر روی برندسازی شخصی خود، دقیقا در مورد آنچه که قصد انجامش را دارید، شفاف سازی کنید. به این ترتیب خیلی سریع‌تر از پیش‌بینی‌های کارشناسان، مخاطب خاص خود را پیدا خواهید کرد.

 

تاثیر جذابیت و سرگرمی در پرسونال برندینگ

واقعیت این است که میلیون‌ها نفر در دنیا هستند که سعی می‌کنند پیامی مشابه با پیام شما را به گوش مخاطبان برسانند. اگر نتوانسته‌اید به خوبی مردم را سرگرم کنید، به احتمال زیاد برای مدتی طولانی طرفدارتان نخواهند بود. شیوه خاص و منحصر به فرد خودتان را برای سرگرم کردن، تاثیر گذاشتن، برقراری ارتباط و الهام بخشیدن به مخاطبان پیدا کنید. انجام این چهار مرحله، شما را در مسیر ساخت یک پرسونال برندینگ موفق و به یاد ماندنی در سال ۲۰۲۲ و پس از آن قرار خواهد داد.

مطالعه کنید  خاصیت الگوریتم ونیز گوگل چیست ؟

منبع: www.entrepreneur.com