طراحی سایت با اصول سئو

طراحی سایت با اصول سئو

طراحی سایت با اصول سئو

محتوای قابل ایندکس

برای اینکه بتوانید در لیست موتورهای جستجو فعالیت بهتری داشته باشید، باید محتوای ارزشمند خود را به شکل فرمت متنی HTML که برای تمام این م.ت.ر های جستجو قابل فهم است تهیه کنیم. علی رغم پیشرفت های

موجود در تکنولوژی موتورهای جستجو، تصاویر، فایل های فلش، کدهای جاوا اسکریپت و سایر محتوای غیر متنی اغلب توسط موتورهای جستجوگر نادیده گرفته می شوند و ارزشی برای خزندگان موتورهای جستجو ندارند.

آسان ترین روش برای اطمینان از اینکه کلمات و عباراتی که برای بازدید کنندگان خود به نمایش می گذارید توسط موتورهای جستجوگر خوانده می شوند این است که آن ها را در فرمت متنی HTML قرار دهید. البته برای افرادی

که به دنبال فرمت بهتر یا استایل نمایش بصری هستند،

روش های پیشرفته تری نیز وجود دارد:

برای تصاویر خود تگ Alt بسازید. اگر تصویری در محتوای خود دارید، بهتر است تگ Alt را برای آن اختصاص دهید تا در موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد. در این شرایط تصویر شما با یک محتوای متنی توضیح داده می

شود و اگر کاربر در موتور جستجو به دنبال این کلمات کلیدی خاصص بگردد، حتماً محتوای شما را پیدا خواهد کرد.

از فایل های فلش استفاده نکنید

پبرای هر تصویر متن قابل فهم در تگ Alt بنویسید تا گوگل درک بیشتری از عکس شما داشته باشد.

برای فایل تصویر و یا ویدئو خود اسم با مسما انتخاب کرده و با (under line) _ از هم جدا کنید و در ادامه آدرس سایت خود را وارد کنید

 

ساختار لینک بیلدینگ قابل خزش

موتورهای جستجو برای قرار دادن صفحات موجود در نتایج جستجو به محتوای شما نیاز دارند و باید آن را ببینند. همچنین برای اینکه بتوانند محتوای شما را پیدا کنند، در ابتدا به لینک نیاز دارند. وجود ساختار لینک قابل خزش

که به Crawler های موتورهای جستجو اجازه می دهند در مسیر سایت برای یافتن تمامی صفحات حرکت کنند، امری کاملاً ضروری است. هزاران هزار سایت در ساخت و سازماندهی ناوبری خود دچار اشتباه می شوند و همین

امر باعث می شود موتورهای جستجو نتوانند به تمام محتوای آن ها دسترسی داشته باشند.

بررسی یک لینک

تگ های لینک می توانند حاوی تصویر، متن یا سایر عناصر باشند و ناحیه قابل کلیکی را بر روی صفحه ایجاد کنند تا کاربر بتواند از این ناحیه برای دسترسی به سایر صفحات موجود در سایت استفاده کند. این لینک ها عناصر

مطالعه کنید  طراحی سایت فروشگاهی مشابه دیجی کالا ، اختصاصی

اصلی ناوبری در اینترنت هستند که با عنوان هایپر لینک شناخته می شوند. در تصویر بالا، تگ “a>” نشان دهنده آغاز لینک است. محل ارجاع لینک به مرورگر (یا موتور جستجوگر) می گوید که لینک به کجا یا چه سایتی اشاره

دارد.

چرا بعضی از صفحات سایت برای موتورهای جستجو قابل دسترسی نیستند؟

اگر شما کاربران سایت خود را ملزم می کنید قبل از دسترسی به محتوای سایت، فرم آنلاینی را پر کنند، به احتمال زیاد موتورهای جستجو چنین نواحی محافظت شده ای را هرگز مشاهده نکنند. فرم ها ممکن است نیازمند نام

کاربری و کلمه عبور یا فرمی مرتبط با نظر سنجی باشند. به هر صورت، در هر دو مورد خزندگان موتورهای جستجو تلاشی برای پر کردن فرم نخواهند کرد. به این ترتیب، محتوا و لینک های موجودی که در پشت فرم قرار دارد برای

موتورهای جستجو نامرئی محسوب می شود.

لینک های موجود در کدهای غیر قابل تجزیه جاوا اسکریپت

اگر از جاوا اسکریپت برای لینک های خود استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که موتورهای جستجو آن لینک ها را نمی خزند یا توجه بسیار کمی به لینک های موجود در این کدها نشان می دهند. اگر می خواهید صفحات

شما توسط ربات های موتورهای جستجوگر ایندکس شوند، باید لینک های استاندارد HTML را جایگزین جاوا اسکریپت های موجود در هر صفحه کنید.

لینک به صفحاتی که توسط فایل Robots.txt مسدود شده اند

متا تگ کنترل ربات های موتور جستجو و فایل robots.txt به صاحبان سایت اجازه می دهند دسترسی خزنده های موتور جستجو به یک صفحۀ خاص را محدود کنند. فقط به خاطر داشته باشید که باید صفحاتی را مسدود کنید

که واقعا نیازی به ایندکس شدن آن ها در موتورهای جستجو ندارید. بسیار اتفاق افتاده است که استفاده از این متا تگ یا فایل robot.txt سبب مسدود کردن کلی ربات های موتور جستجوگر شده است. پس در استفاده از آنها

دقت کنید.

پرهیز از استفاده از فریم ها یا آی فریم ها

از لحاظ فنی، لینک های موجود در فریم ها و آی فریم ها قابل خزیدن هستند، اما هر دوی این موارد مشکلاتی را در زمینه سازماندهی و دنبال کردن لینک ها برای موتورهای جستجو ایجاد می کنند. پیشنهاد می کنیم تا حد

مطالعه کنید  طراحی سایت فروشگاهی در کانون تبلیغاتی 361

امکان از این موارد دوری کنید، مگر اینکه کاربر حرفه ای باشید و درک خوبی از نحوه ایندکس و دنبال کردن لینک ها در فریم ها داشته باشید.

لینک های موجود در صفحاتی که صدها یا هزاران لینک دارند

موتورهای جستجو تنها تعداد محدودی از لینک های موجود در یک صفحه را می خزند. این محدودیت در شمارش برای تشخیص اسپم و تعیین رتبه بندی ضروری است. صفحاتی که هزاران لینک در خود دارند ممکن است اصلاً

خزیده و ایندکس نشوند.

نکته: اگر شما بتوانید از موارد بالا در سایت خود جلوگیری کنید، لینک هایی تمیز و قابل ایندکس خواهید داشت که به ربات های جستجو اجازه می دهند به راحتی به محتوایتان دسترسی داشته باشند.

آیا لینک های nofollow بد هستند؟

اگرچه لینک های nofollow همانند لینک های Follow با ارزش نیستند، اما چنین لینک هایی به عنوان بخش طبیعیِ پروفایل لینک لینک بیلدینگ سایت ها محسوب می شوند. یک سایت با لینک های داخلی فراوان می تواند

لینک های nofollow بیشتری نیز داشته باشد و این موضوع اصلاً چیز بدی نیست. در حقیقت، فاکتورهای رتبه بندی نشان می دهد که سایت هایی که رتبه بالاتر دارند، درصد بیشتری از لینک های دریافتی nofollow را در اختیار

دارند.

گوگل

گوگل بیان کرده است که در بیشتر موارد، آنها لینک های nofollow را دنبال نمی کنند و این گونه لینک ها ارزشی برای رتبه بندی ندارند. اساسا! استفاده از لینک های nofollow باعث می شود گوگل لینک هدف را از نمودار کلی

سایت خارج کند. این لینک ها هیچ وزنی ندارند و به عنوان متن HTML تفسیر می شوند. با این وجود ، بیشتر صاحبان سایت ها بر این باورند که حتی یک لینک nofollow از سایتی با آتوریتی بالا می تواند به عنوان نشانه

اعتماد و اعتبار تفسیر شود.

بینگ و یاهو

بینگ که نتایج جستجو در یاهو را نیز فراهم می کند، بیان کرده است که لینک های nofollow را در نمودار لینک ها قرار نمی دهد. هر چند خزندگان آنها ممکن است از این لینک ها برای یافتن صفحات جدید در یک سایت

مطالعه کنید  سایت شرکتی، یک ابزار بنیادی برای معرفی محصولات و خدمات

استفاده کنند.بنابراین، اگرچه این موتور جستجو این لینک ها را دنبال می کند، اما از آن ها برای محاسبات رتبه بندی خود استفاده نمی کند.

استفاده از کلمات کلیدی و هدف گیری مخاطبان

همانطور که می دانید کلمات کلیدی برای فرآیند جستجو یک موضوع ضروری است. کلمات کلیدی آجرهای سازنده موتورهای جستجو و زبان رسمی شان هستند. در حقیقت، علم و دانش کلی بازخوانی اطلاعات (همچون

موتورهای جستجو مبتنی بر وب مانند گوگل) بر اساس کلمات کلیدی کار می کنند. زمانی که خزندگان موتورهای جستجو، محتوای سایتی را می خزند و ایندکس می کنند آنها پیگیر کلمات کلیدی موجود در آن هستند. میلیون ها

پایگاه دادۀ کوچک وجود دارند که هر کدام از آن ها بر روی یک عبارت یا کلمه کلیدی خاص تمرکز دارند (به جای اینکه تمام آنها بر روی یک پایگاه داده بزرگ نگه داشته شوند). این پایگاه داده ها به موتورهای جستجو اجازه می

دهند داده های مورد نیاز خود را در عرض چند ثانیه بازخوانی نمایند.

استفاده نادرست از کلمات کلیدی

از زمان ظهور پدیده موتورهای جستجو، برخی از افراد از کلمات کلیدی به نحوی استفاه می کنند تا بتوانند نتایج به دست آمده در موتورهای جستجو را دستکاری نمایند. این فعالیت ها در برگیرنده استفاده بیش از حد از کلمات

کلیدی (Stuffing) در متن، آدرس سایت، متا تگ ها و لینک ها است. متاسفانه این تاکتیک بیشتر از آنکه برای شما منفعت داشته باشد، به سایت تان ضرر می زند.

بهترین روش برای کاربرد کلمات کلیدی این است که آنها را به صورت طبیعی و استراتژیک استفاده کنید. اگر کلمه کلیدی هدف شما “برج ایفل” است، بهتر است که محتوایی درباره برج ایفل، تاریخچه آن و هر آنچه که به برج

ایفل مربوط است، تولید کنید. از سوی دیگر، اگر بخواهید به سادگی واژه برج ایفل را در یک صفحه با متن غیر مرتبط قرار دهید، تلاشتان کاملاً بی فایده خواهد بود.

هدف استفاده از کلمات کلیدی این نیست که برای تمام کلمات کلیدی رتبه بالایی داشته باشید. هدف این است که برای کلمات کلیدی رتبه بالا داشته باشید که می توانید خدماتی را در قبالشان ارائه کنید.

 

طراحی سایت با اصول سئو

طراحی سایت با اصول سئو