الگوریتم ونیز گوگل

خاصیت الگوریتم ونیز گوگل چیست ؟

فهرست مطالب

الگوریتم ونیز چیست؟

تا قبل از راه‌اندازی الگوریتم ونیز زمانی که شما عبارتی را در گوگل سرچ می‌کردید صرفا با نتایج ساده و اغلب نامرتبطی مواجه می‌شدید. اما بعد از راه‌اندازی این الگوریتم در هنگام جستجوی محلی کاربران توانستند مواردی از قبیل شماره تماس، موقعیت جغرافیایی و نقشه و… را نیز بر اساس نوع جستجو خود در اختیار داشته باشند.

قبل از راه‌اندازی Venice algorithm در سئو محلی ابتدا سرویس گوگل مپ راه‌اندازی شد و در ادامه با گسترش آن گوگل توانست نتایج بهتری را به کاربران ارائه دهد. همراه با راه‌اندازی گوگل مپ، کاربران نمی‌توانستند علاوه بر نتایج سرچ عادی خود به موقعیت مکانی ارائه‌دهندگان خدمات نیز دسترسی داشته باشند و از آن زمان مپ به نتایج جستجوی گوگل اضافه شد.

 

در واقع الگوریتم Venice با استفاده از سرویس گوگل مپ، آی پی و موقعیت جغرافیایی کسب و کار‌ها یا به عبارتی سایت‌های فعال اطلاعاتی را استخراج کرده و آن‌ها را دسته‌بندی میکند. سپس این اطلاعات با توجه به مرتبط بودنشان با عبارت سرچ شده کاربر و بر اساس موقعیت مکانی مورد نظر در نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند.

وظیفه الگوریتم ونیز چیست؟

تا اینجای مطلب به طور کلی و اجباری متوجه شدید که الگوریتم ونیز چیست. در ادامه قصد داریم بیشتر درباره وظایف و نحوه عملکرد این الگوریتم صحبت کنیم.

Venice algorithm در سئو محلی ابتدا موقعیت جغرافیایی هر کاربر را شناسایی می‌کند. در واقع زمانی که کاربر به اینترنت متصل شده و وارد گوگل می‌شود این الگوریتم موقعیت جغرافیایی فرد را بر اساس آی پی و لوکیشن تشخیص می‌دهد و بر اساس آن نزدیک‌ترین و مرتبط‌ترین نتایج را به او نمایش خواهد داد.

 

البته گوگل در تلاش است تا با راه‌اندازی الگوریتم‌های مکمل ونیز نتایج مرتبط‌تری را در سطوح گسترده به کاربران نمایش دهد. در این راستا اخیرا گوگل الگوریتمی به اسم الگوریتم MUM (مام) را راه‌اندازی کرده تا بر روی نمایش نتایج محلی تاثیر بیشتری بگذارد و دقت آن را افزایش دهد. به طور کلی وظیفه الگوریتم Venice شناسایی موقعیت جغرافیایی کاربر و تطبیق آن با موقعیت‌های مکانی نزدیک به عبارت جستجو شده فرد است تا بهترین نتیجه حاصل شود.

مطالعه کنید  چرا سایت در گوگل ایندکس نمی شود؟

رابطه اسپم و الگوریتم ونیز

در راستای راه‌اندازی و پیشرفت الگوریتم ونیز بسیاری از وب سایت‌ها تلاش کردند تا با ایجاد اسم‌های مختلف، نظر این الگوریتم را به خود جلب کرده تا بتوانند در نتایج محلی رتبه خوبی را کسب کنند. در واقع زمانی که الگوریتم Venice و به طور کلی موتور جستجو گوگل آنقدر پیشرفته نشده بود؛ وب سایت‌ها با درج نام شهر‌ها و مناطق مختلف به صورت انبوه در صفحات خود، ربات‌های گوگل را گول می‌زدند و از این طریق رتبه‌های برتر در نتایج مرتبط را تصرف می‌کردند. اما به تدریج با به‌روز شدن الگوریتم Venice و هوشمند‌تر شدن آن، این مسیر برای این وبسایت‌ها دشوار شد و دیگر اسپم‌ها جوابگو نبودند. در واقع گوگل بعد از مدتی مراحل اعتبار سنجی خود را دشوار کرد تا به این واسطه جلوی اسپم گرفته شود و وبسایت‌ها نتوانند با تکنیک‌های سئو کلاه سیاه رتبه کسب کنند. به عنوان راهکار‌های اصلی گوگل می‌توانیم به ارائه سرویس گوگل مپ و Google My Business اشاره کنیم که بر روی Venice algorithm در سئو محلی بسیار تاثیرگذار بودند.

آپدیت شدن الگوریتم ونیز

با گذر زمان الگوریتم ونیز به منظور ارائه نتایج بهتر نیاز به آپدیت جدید داشت. از جمله این الگوریتم‌ها می‌توانیم به الگوریتم موش کور و الگوریتم کبوتر اشاره کنیم که تاثیر بسزایی بر الگوریتم Venice داشتند. در واقع الگوریتم کبوتر بر روی سرچ عبارات محلی توسط کاربران تمرکز دارد. زمانی که کاربر بر یک موقعیت جغرافیایی یا مکان مشخصی تاکید داشته باشد؛ الگوریتم کبوتر تلاش می‌کند تا با آنالیز داده‌های موجود بهترین نتیجه را به کمک الگوریتم Venice به او نمایش دهد. از طرفی الگوریتم موش کور برای بها دادن به کسب و کار‌های محلی راه‌اندازی شد. در واقع الگوریتم موش کور نیز با بررسی و شناسایی کسب و کار‌های کوچک و محلی، آن‌ها را به صفحه نتایج اصلی منتقل می‌کند تا کاربران به آن‌ها دسترسی داشته باشند. به بیان دیگر می‌توان گفت که الگوریتم‌های کبوتر و موش کور زیرمجموعه‌ای از Venice algorithm در سئو محلی هستند و زیر نظر آن فعالیت می‌کنند.

مطالعه کنید  افزایش فروش با تولید محتوا فروشگاه اینترنتی

نحوه تاثیرگذاری بر روی الگوریتم ونیز

در صورتی که قصد دارید بر روی این الگوریتم تاثیر مثبت بگذارید؛ به راهکار‌هایی که در ادامه مبحث الگوریتم ونیز چیست؛ ذکر می‌کنیم توجه کافی داشته باشید.

سئو محلی بر روی نام شهر

باید بدانید که سئو محلی عموما برای یک شهر خاص انجام می‌شود و نیازی نیست شما به صورت دقیق و جزئی بر روی مناطق مختلف یک شهر تمرکز داشته باشید. در واقع زمانی که شما وب سایت خود را بر اساس شهر‌های مورد نظر سئو محلی کنید؛ به صورت خودکار می‌توانید در عبارات مربوط به مناطق مختلف آن شهر نیز رتبه کسب کنید. پس باید تمرکز اصلی خود را بر روی سئو شهر‌های مورد نظر بگذارید.
مطالب پیشنهادی:
الگوریتم برت؛ تحول شگفت‌انگیز گوگل در پردازش زبان محاوره

تکرار نام شهر در صفحات

به منظور سئو محلی وب سایت حتما در صفحات مرتبط نام شهر‌ها را چند بار تکرار کنید. بهتر است نام شهر را در درجه اول در هدینگ‌ها و سپس در پاراگراف‌ها قرار دهید. در واقع الگوریتم Venice با بررسی محتوا‌های صفحه سایت شما متوجه می‌شود که آن صفحه مربوط به ارائه خدمات در کدام شهر است و به همین واسطه می‌توانید در گوگل رتبه کسب کنید. در هنگام تکرار کلمه شهر مورد نظر خود حتما از کلمات کلیدی مرتبط یا هم خانواده نیز استفاده کنید. با قرار دادن چند عبارت کلیدی که در آن نام شهر وجود داشته باشد؛ به نسبت می‌توانید در کلمات کلیدی بیشتری رتبه کسب کنید.

ثبت سایت در سیستم‌های گوگل

توجه داشته باشید که برای تاثیرگذاری بر روی الگوریتم ونیز حتما سایت خود را در دو سرویس گوگل مپ و بیزینس گوگل ثبت کنید. ثبت کردن وب سایت در این سیستم‌ها سبب برقراری ارتباط بین شما و موتور جستجو و در راستای آن الگوریتم Venice می‌شود. در نتیجه می‌توانید بستر مناسبی را برای انجام سئو محلی فراهم کنید. همچنین توجه داشته باشید که موقعیت‌های مکانی را همراه با اطلاعات کامل در Google Places ثبت کنید تا در نتایج جستجو به کاربران نمایش داده شود.

مطالعه کنید  تبلیغات رشت،تاریخچه شروع تبلیغات 

با انجام این کار‌ها می‌توانید بر روی الگوریتم نیز تاثیر مثبت بگذارید و رتبه خود را در کلمات کلیدی محلی در گوگل افزایش دهید.

الگوریتم ونیز، دقیق و حساس

امروزه با گسترش و پیشرفت روز افزون موتور جستجوی گوگل، شاید شاهد نتایج مرتبط‌تری هنگام سرچ عبارت‌های مختلف نسبت به سال‌های قبل باشیم. در نتیجه توجه کافی به سئو محلی و انجام اصولی آن برای هر سایت محلی الزامی و ضروری است و باید نهایت دقت را در این فرآیند به خرج دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با الگوریتم ونیز و دیگر الگوریتم‌های اصلی گوگل در تعیین رتبه وب سایت‌ها در دوره صفر تا صد سئو دی ام روم شرکت کنید.