درست کردن سایت ، فروشگاه و شرکت

درست کردن سایت ، فروشگاه و شرکت

درست کردن سایت ، فروشگاه و شرکت

به تمامی فرایند هایی که برای طراحی یک وبسایت صورت میگیرد از جمله طرح یک صفحه، تولید محتوا و طراحی گرافیک را طراحی سایت میگویند.

البته این تعریف طراحی سایت است! بیشتر افراد کلمه طراحی وب را با توسعه وب اشتباه میگیرند درحالیکه طراحی وب از لحاظ فنی زیر مجموعه ای از توسعه وب است، و به معنی طراحی صفحاتی است که در اینترنت نمایش داده میشود.

هر وب سایتی با استفاده از یک زبان نشانه گذاری به نام HTML ایجاد میشوند طراحان وب با استفاده از برچسب هایHTML صفحات هر وبسایت را ایجاد میکنند که محتوا و داده های هر صفحه را تعریف میکنند.

اما با HTML فقط ساختار سایت را میتوان طراحی کرد! برای چیدمان و شکل ظاهری عناصر در یک صفحه معمولا از CSS استفاده میکنند. بنابراین وبسایت ها ترکیبی از HTML و CSS را شامل میشوند که نحوه نمایش هر صفحه در مرورگر را مشخص میکنند.

از وقتی که اولین وبسایت در سال 1991 ساخته شد، طراحی وب مسیر دور و درازی را طی کرده است. در حال حاضر بیشتر از یک میلیارد سایت در اینترنت وجود دارد پس جای تعجبی ندارد که بازار طراحی سایت همیشه داغ باشد و کاربران زیادی هر روز به دنبال ایجاد و طراحی سایت جدیدی برای خودشان یا کسب و کارشان باشند. پس این صنعت و بازار پر رونق به این زودی جایی نمی‌رود. اگر هدفتان طراحی یک وبسایت است یا قصد دارید اطلاعاتتان را در مورد این موضوع افزایش دهید  به شما اطمینان خاطر می‌دهیم که با مطالعه‌ی این مقاله از صفر تا صد با تمام ابعاد طراحی وبسایت آشنا خواهید شد.

جهت سفارش یا مشاور

انواع وب سایت ( طراحی شده 361 )

  • وب‌سایت پرتفولیو برای به نمایش گذاشتن نمونه‌کارها
  • وب سایت فروشگاهی برای فروش محصولات
  • وب‌سایت شرکتی برای معرفی و تبلیغ مجموعه شما
  • وبلاگ برای به اشتراک گذاشتن مطالب، دانسته‌ها و اخبار با دیگران
  • وب‌سایت رستوران برای رزرو و همچنین سفارش غذا
  • وب‌سایت معرفی خدمات برای تبلیغ کسب و کار و بدست آوردن مشتریان جدید

آیا می دانید تفاوت طراحی وب و توسعه وب چی هست ؟

اولین چیزی که باید در بحث طراحی وب مشخص کنیم تفاوت بین طراحی وب (Web Design) و توسعه وب (Web Development) است

طراحی وب مربوط به ظاهر سایت می‌شود. یک طراح وب وظیفه دارد تا ظاهر وبسایت را طوری طراحی کند که مخاطب به وبسایت جذب شود.  ما در ادامه به شکل مفصل به این بحث خواهیم پرداخت.

توسعه وب مربوط به پایه و بدنه وبسایت می‌شود. یک توسعه دهنده وب وظیفه دارد تا اسکلت یک سایت را طراحی کند و هرچه اسکلت این سایت اصولی تر و قوی‌تر باشد کار با آن وبسایت راحت‌تر خواهد بود. بخش توسعه وب سایت از طریق کدنویسی انجام می‌شود.

حالا به طور مختصر به زبان‌های برنامه نویسی اصلی در طراحی و توسعه وب می‌پردازیم:

  • Html یک زبان برنامه نویسی است که برای ایجاد بخش ظاهری (فرانت اند) وب‌سایت ها استفاده می شود. از این زبان برای نوشتن ساختار و استخوان بندی سایت  استفاده می‌شود.
  • CSS یک زبان برنامه نویسی (یا بهتر بگوییم استایل دهی و نشانه گذاری) است که تمام اطلاعات مهم ظاهری یک وب‌سایت را در خود دارد CSS و Html در کنار هم کار می‌کند تا مدل ظاهری سایت از جمله طرح اصلی فونت و سایر عوامل ظاهری وبسایت را تعیین کنند.
  • CMS یا سیستم مدیرت محتوا یا سایت ساز، یک نرم افزار است که محتوای دیجیتالی وب سایت را مدیریت می کند. با داشتن امکانات و اطلاعات اولیه در خصوص CMS ها هر کسی می‌تواند یک وبسایت خوب را بدون نیاز به داشتن دانش توسعه وب و کدنویسی طراحی کند.

 

مطالعه کنید  طراحی سایت تجهیزات پزشکی و دارویی

اصول مهم و اصلی در طراحی سایت فروشگاهی ، شرکتی

دانستن اینکه چه المان ‌هایی باعث می‌شوند سایت شما طراحی خوبی داشته باشد و همچنین شما چگونه می‌توانید از آن‌ها در کار خودتان استفاده کنید مهم ترین نکته ایست که در این بخش به آن می‌پردازیم.

اصول اولیه‌ای از طراحی سایت، بر اساس نظریه ها و تجربیات  هنرمندان و طراحان، برای جانمایی بخش‌ها و المان ها در سایت تعریف شده است. استفاده از این اصول می تواند به طراحان کمک می‌کند تا سایتی با ظاهر بسیار مرتب و زیبا طراحی کنند.

البته باید گفت که هیچکدام از این اصول را نمی‌توان قانون خواند و بیشتر باید به آن‌ها به عنوان راهنما و منبع الهام نگاه کرد درست همانطور که پیکاسو می‌گوید “قوانین را مثل یک انسان حرفه‌ای یاد بگیرید تا بتوانید آن‌ها را مانند یک هنرمند بشکنید”، هرگاه شما پایه و اساس طراحی وب را یاد گرفتید بعد از آن می‌توانید در اجرای آن‌ها جزئیات را به دلخواه خود تغییر دهید.

 

تعادل بصری چیست و چند نمونه دارد

تعادل بصری یکی از مهم‌ترین المان‌ها در طراحی وبسایت است یعنی ظاهر سایت باید طوری طراحی شود که فقط یک بخش جداگانه از سایت نتواند به تنهایی تمرکز کاربر را به خود جلب کند و باید کلیت بصری وبسایت باعث جذب مخاطب شود در طراحی سایت بهترین کار این است یک خط فرضی وسط صفحه وبسایت خود بکشید تا بتوانید تعادل را در آن رعایت کنید.

در طراحی وب دو نوع تعادل وجود دارد که در پایین به آن‌ها می‌پردازیم:

  • تعادل متقارن زمانی است که دو طرف صفحه وبسایت مثل  یک تصویر در آینه متقارن باشد و تعادلی داشته باشد که به کاربر حس نظم، مرتب بودن و زیبایی را القا کند.
  • تعادل نامتقارن زمانی است که تعادل بصری هر دو طرف برابر باشد ، اما ترکیب و ترتیب عناصر متفاوت باشد.طراحی نامتقارن متعادل یک رویکرد مدرن تلقی می شود که باعث می‌شود تا تجربه  مخطبان منحصر به فرد و خاص باشد.
مطالعه کنید  لباس فروشی، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

 

چرا طراحی کردن سایت ( ساختن سایت ) مهم است ؟

حالا تا اینجای کار شاید براتون سوال پیش آمده است که طراحی سایت چه کارآمدی برای هر حرفه و شغلی دارد و چرا باید از سایت استفاده کنیم و چه تاثیری روی مخاطب تجارت شما دارد؟
همانطور که در اول مقاله گفتیم دنیا در حال حرکت به سمت دیجیتال شدن است.امروزه بیشتر افراد تا اتفاقی میوفتد یا میخواهند درباره چیزی بیشتر بدانند سریعا به گوگل مراجعه میکنند و جواب خود را در آنجا پیدا میکنند. بنابراین شما در هر تجارتی که باشید به وبسایت نیاز دارید تا بتوانید خدمات و محصولات خودتان را در معرض دید مشتریان هدف خود قرار بدهید تا مخاطبان هم با برند شما آشنا بشوند. و علاوه بر همه اینها میتوانید از رقبای خود در تجارتتان پیشی بگیرید و حس منحصر به فرد بودن خودتان را به مشتریان القا کنید تا مشتریان بتوانند به شما اعتماد کنند.

 

چیدمان اصولی سایت

چیدمان وبسایت حکم اسکلت سایت را دارد این چیدمان شماست که مدل بصری و همچنین نظم وبسایتتان را تعیین می‌کند شما در طراحی وبسایتتان باید توجه بسیار زیادی به ظاهر آن داشته باشید چون برای ادامه راهتان بسیار ضروری و حیاتی است و به قولی صدای کسب و کار شما محسوب می‌شود و به جذب مخاطب برای شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

چیدمان سایت شما توسط چند المان مهم تعیین می‌شود که یکی هدف وبساتتان است دیگری پیامی است که شما می‌خواهید به کاربرانتان بدهید و در آخر محتوایی است که در وبسایتتان تولید می‌کنید. با این که نمی‌توان قانون مشخصی برای چیدمان همه‌ی وب‌سایت ها تعیین کرد، اما این دو نوع چیدمان به صورت کلی بکارگرفته می‌شوند:

  • چیدمان مطابق با محتوا شما: چیدمان وبسایت شما باید بر اساس محتوایی باشد که تولید می‌کنید به طور مثال اگر شما قصد طراحی یک سایت فروشگاهی را دارید تا بتوانید محصولات خود را به نمایش بگذارید بهتر است سایتتان را طوری طراحی کنید تا فضای زیادی برای برجسته کردن محصولاتتان وجود داشته باشد و اگر قصد طراحی یک وبلاگ را دارید باید طوری این وبلاگ را طراحی کنید تا بتوانید مطالبتان را به صورت سازمان یافته به مخاطبتان ارائه دهید.
  • چیدمان رایج: در حال حاضر تعداد زیادی چیدمان وجود دارند که مدت‌هاست مورد استفاده قرار گرفته‌اند و برای همه کسانی طراحی سایت انجام می‌دهند ثابت شده هستند این چیدمان‌های رایج برای کسانی که در طراحی سایت مبتدی هستند بسیار مناسب است و آن‌ها می‌توانند از آن‌ها برای شروع کار خود استفاده کنند.
مطالعه کنید  چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟

سرعت سایت چقدر اهمیت دارد ؟

سرعت یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که سایت شما باید داشته باشید چون سرعت تعیین می‌کند که سایت شما در چه مدت زمانی بالا می‌آید و هیچ کسی دوست ندارد که وارد سایتی شود که سرعت پایینی دارد. مطالعات نشان داده است تنها سه ثانیه لود سریع تر یک وب سایت، تا ۳۸٪ بازدید سایت شما را افزایش خواهد داد. هر چقدر هم که سایت شما از نظر بصری زیبا باشد تا وقتی سرعت خوبی نداشته باشد شما نمی‌توانید در این کار موفق شوید.

 

سئو سایت چیست و چه اصولی باید رعایت شود ؟

سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو پروسه بهینه سازی وبسایت برای قرار گرفتن در صفحات اول موتور‌های جستو جو است. و با توجه به این که سئو نقش بسیار مهمی را در موفقیت وبسایت شما ایفا می‌کند، باید آن را در این قسمت قرار داد چون هر چقدر سایت شما در صفحه‌های موتور‌های جستو جو بالا قرار بگیرد بازدیدها از وبسایت شما بیشتر می‌شود و به همین علت موفقیت وبسایت شما تضمین می‌شود.

مهم ترین نکاتی که می‌تواند به بهبود سئو شما کمک کند این است که در متون خود از هدینگ ها (عنوان ها) ی مناسب استفاده کنید ، متن alt را به تصاویر اضافه کنید، از توضیحات متا در صفحات مربوطه استفاده کنید و  نام دامنه‌تان را طوری انتخاب کنید که نشان دهنده نام تجاری شما باشد.

 

درست کردن سایت ، فروشگاه و شرکت

درست کردن سایت ، فروشگاه و شرکت