آشنایی با انواع موشن در بازار کار

آشنایی با انواع موشن گرافی در بازار کار

آشنایی با انواع موشن در بازار کار

موشن چیست؟

ویدیوهایی که پیام و محتوا را به‌صورت متحرک منتقل می‌کنند موشن هستند. واژه موشن Motion در زبان فارسی پویا ترجمه می‌ شود و به هر چیزی که متحرک سازی تصاویر و صداگذاری روی آنها صورت بگیرد را موشن می گویند. به عبارت دیگر وکتورهای تصاویر انیمیشنی را با نرم افزارهای گرافیکی براساس سناریو خاص، متحرک سازی انجام می دهند و سپس صداگذاری توسط گوینده روی موشن انجام می شود تا مفاهیم بصورت کامل منتقل شود. آشنایی با انواع موشن گرافی در بازار کار

انتقال محتوا با این روش از مزیت‌ های بسیاری برخوردار می باشد. از جمله اینکه می‌ توان محتوا را به‌ صورت تأثیرگذارتر و جذاب‌تر در زمان کوتاه‌تری به مخاطب ارائه داد.موشن‌ ها می‌ توانند به‌صورت آفلاین و آنلاین بر روی کامپیوتر و موبایل در وب‌ سایت‌ ها و نرم‌افزار هایی که قابلیت نمایش ویدیو را دارند نمایش داده‌ شوند.

موشن‌ گرافیک | آشنایی با انواع موشن در بازار کار

موشن‌‌ گرافیک از دو واژه «موشن» و «گرافیک» ساخته‌ شده‌ و به معنای ساده، گرافیکی است که دارای حرکت است و برای انتقال پیام از قابلیت‌های هر دو استفاده می‌شود. عموماً در آن‌ها از تصاویر واقعی استفاده نمی‌ شود و برای طراحی گرافیک آن از نرم‌افزار های طراحی گرافیک همچون فتوشاپ و ایلاستریتور بهره می‌ گیرند.ارائه محتوا به‌صورت موشن‌ گرافیک، به دلیل وجود حرکت و صدا، جذابیت بیشتری را برای مخاطب به همراه دارد.

ویدیو موشن

این دسته از موشن‌ ها، تلفیقی از فیلم‌برداری و گرافیک هستند که عمدتاً این گرافیک‌ ها علاوه بر افزایش جذابیت برای نمایش اطلاعاتی به کار می‌ روند که با فیلم‌برداری قابل‌ ارائه نیستند.

مطالعه کنید  المپیک زمستانی چین ، جایی که همه در آنجا به هم می رسند

ویدئو رئال

ویدئوهایی هستند که در آن از فضا های واقعی فیلم‌برداری می‌ شود و اطلاعاتی را گزارش می‌ دهد. در ویدئو رئال‌ ها از طرح‌ های گرافیکی استفاده خاصی نمی‌ شود و محوریت اصلی و بار انتقال پیام بر دوش فیلم‌برداری، صدابرداری، صداگذاری و تدوین است.

استاپ موشن

استاپ-موشن-Stop-Motion

 

استاپ موشن تکنیکی است که برای ساخت آن از اشیای واقعی عکاسی می‌ شود. در این شیوه، اشیا به‌صورت کم و جزئی حرکت داده می‌ شوند و از هر حرکت عکاسی می‌ شود. سپس تمامی عکس‌ ها با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص، پشت سر هم قرار داده می‌شود تا حس حرکت را القا کند.

انیمیشن | آشنایی با انواع موشن در بازار کار

انیمیشن‌ ها ویدیو هایی هستند که حتماً دارای کاراکتر خاص و داستان مشخصی هستند و غالباً به لایه‌ های زیرین داستانی، روانی، احساسی و فلسفی شخصیت‌ ها و پرسوناژ ها می‌ پردازد. بر خلاف موشن‌ گرافیک‌ ها کاراکتر محور هستند.

شاید شما هم موشن‌ ها را در قالب ویدئو های تبلیغاتی و فیلم های کوتاه در شبکه های مجازی زیاد دیده باشید. عموما مخاطبین شبکه های اجتماعی ترجیح می دهند که محتوای جذاب و متفاوت را دنبال کنند. لذا موشن به دلیل جذابیت در استفاده از رنگ، شخصیت و فضای متفاوت کاربرد زیادی پیدا کرده است.

ضمنا با توجه به افزایش سرعت اینترنت در جهان و پیدایش اینترنت های نسل 4 و 4.5 و 5 جی و همینطور به طور همزمان افزایش دسترسی و ضریب نفود و کاهش قیمت اینترنت، محتوا های ویدیویی مورد اقبال بیشتری نسبت به قبل قرار گرفته است.

مطالعه کنید  تله تیست امکان لیس زدن مزه‌ها از روی تلویزیون را به شما می‌دهد!

اینفو موشن

اینفو موشن ها ویدیوهایی هستند که در آن‌ها از تکنیک اینفوگرافیک برای انتقال محتوا استفاده می‌کنند. در واقع گرافیک و حرکت به گونه‌ای استفاده می‌شود که بتوان از تکنیک‌ های اصلی اینفوگرافیک برای نمایش محتوا استفاده کرد.

ابزارهای ساخت موشن گرافیک ها | آشنایی با انواع موشن در بازار کار

از ابزارهای ساخت موشن می توان به گزینه های زیر اشاره کرد.

همچنین پلاگین ها و ابزارهای جانبی دیگر، نیز بسیار است که می تواند در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد.