رنگ سال 2023 ارغوانی معرفی شد

رنگ سال 2023 ارغوانی انتخاب شده است ؟

 رنگ سال 2023 ارغوانی است،مؤسسه رنگ پنتون تقریبا از سال 2000 به بعد ، انتخاب رنگ برای هر سال جدید را به خود اختصاص داده است . به گفته لوری پرسمن (Laurie Pressman) ، معاون این مؤسسه ، هدف این برنامه برجسته کردن رابطه بین رنگ و فرهنگ است و رنگ هایی که برای هر سال انتخاب می شوند ، فرهنگ جهانی را در یک لحظه خاص از زمان منعکس می کنند .همانطور که فصول تغییر می کند ، ترجیحات رنگ ما نیز تغییر می کند و فرآیند انتخاب رنگ سال حدید ، شامل بررسی همه چیز از صنایع سرگرمی و مسافرتی گرفته تا فناوری‌ ها ، رویدادهای فرهنگی و شرایط اجتماعی ، اقتصادی ، تحلیلی و پیش‌ بینی روندها می شود .

برای انتخاب رنگ سال 2023 ، کارشناسان این موسسه “قدردانی و آگاهی فزاینده‌ ای از طبیعت” مشاهده کردند: مردم گیاهان و گل‌ های بیشتری را به خانه‌ های خود می‌ آورند ، پس از وقفه ناشی از بیماری همه‌ گیر ، از تفریحات در فضای باز و سفر لذت تازه‌ ای می‌ یابند و به دنبال پرورش ، مواد حیات‌ بخش هستند . در نتیجه از نظر این کارشناسان ، رنگ سرخابی گزینه خیلی مناسبی برای سال 2023 است و تا حدودی این موضوع به منشاء ارگانیک آن یعنی به سوسک کوشینال (cochineal beetle) ، منبع رنگ کارمین قرمز اشاره دارد . پنتون می‌گوید آنچه سرخابی را متمایز می‌ کند «توانایی آن برای پاسخ به نیاز جمعی ما به قدرت» است .

2023 سال ارغوانی است ، این را مؤسسه رنگ پنتون ، موسسه مشاوره معتبری که بیش از دو دهه است هر سال را با یک رنگ خاص ، نامگذاری می کند، می کند . این موسسه رنگی که برای سال 2023 در نظر گرفته رنگ ویوا ارغوانی یا Viva Magenta 18-750 است که آن را به عنوان “سایه ای که ریشه در طبیعت دارد ، از خانواده قرمز و بیانگر سیگنال جدیدی از قدرت است ” توصیف می کند . کلمات دیگری که این شرکت برای مشخص کردن رنگ سال استفاده کرده ؛ شامل عباراتی همچون قدرتمند ، توانمند ، برق‌ آور ، بدون مرز ، جسور و فراگیر است . به طور کلی ، این رنگ ، سایه ظریف از قرمز زرشکی با ترکیبی از تن های گرم و سرد است . در واقع ، رنگ امسال، یک رنگ ترکیبی است که به طور هماهنگ دنیای واقعی و مجازی را در بر می گیرد و واقعیت چند بعدی ما را تداعی می کند . این رنگ قرمز کارمینی است که قاطعانه است اما تهاجمی نیست و از رویکرد “مشت در دستکش مخملی” به جای تسلط مستقیم استفاده می کند.

مطالعه کنید  بیلبورد هوشمند تبلیغاتی هوا را در گرمای تابستان خنک می کند

رنگ سال 2023 ارغوانی انتخاب شده است ؟

مؤسسه پنتون

 اکنون در بیست و سومین سال از انجام این کار (یعنی انتخاب رنگ سال) است ، در انتخاب رنگ سال 2023 ، رگبار مشکلاتی را که افراد اخیراً با آن مواجه شده اند ، مانند همه گیری کووید-19 و نحوه تأثیر گذاری آن بر دیدگاه ها و ارزش های مردم را در نظر گرفته است.

موسسه پنتون در رابطه با رنگ مخصوص سال 2023 اینطور می گوید : « ویوا ارغوانی ، رنگی شجاع و نترس و تپنده‌ای است که شور و نشاط آن جشنی شاد و خوش‌ بینانه را ترویج می‌ کند و روایتی جدید می‌ نویسد » . از این رنگ با عنوان رنگ قرمز پرشین نیز یاد می شود که رنگی برگرفته از خاک خلیج فارس است که رنگ قرمز مایل به زرشکی را تداعی می کند.رنگ انتخاب شده برای 2023، رنگی پر جنب و جوش است که شور و نشاط آن ، امید و لذت را تقویت می کند . قدرتمند و الهام‌ بخش است و قرمز متحرکی است که آزمایش و ابراز بی‌ نظمی را ترویج می‌ کند و یک رنگ بی حد و حصر و هیجان انگیز است .

این رنگ سایه ای است که ریشه در طبیعت دارد که از خانواده قرمز نشات می گیرد و بیانگر سیگنال جدیدی از قدرت است . رنگ معرفی شده برای امسال ، رنگی قدرتمند و مقتدر است . در واقع ، یک رنگ قرمز متحرک جدید است که در شادی خالص ، تشویق به آزمایش و ابراز وجود بدون محدودیت ، یک سایه برق‌ آور و بدون مرز است که به عنوان یک بیانیه برجسته ظاهر می‌ شود . رنگ مخصوص سال 2023 یعنی رنگ PANTONE 18-1750 Viva Magenta از  هرکسی با همان شور زندگی و روحیه سرکش استقبال می کند و رنگی است جسورانه و پر از شوخ طبعی که همه چیز را شامل می شود .

مطالعه کنید  طراحی سایت با اصول سئو

رنگ سال 2023 ارغوانی انتخاب شده است ؟

موسسه پنتون در رابطه با انتخاب رنگ برای سال 2023 می گوید : در این عصر فناوری ، ما به دنبال الهام گرفتن از طبیعت و آنچه واقعی است ، هستیم . رنگ انتخاب شده برای سال 2023 (PANTONE 18-1750 Viva Magenta) از خانواده قرمز می‌ آید و از رنگ قرمز کوشینال الهام گرفته شده است ، یکی از با ارزش‌ ترین رنگ‌ های متعلق به خانواده رنگ‌ های طبیعی و همچنین یکی از قوی‌ ترین و درخشان‌ ترین رنگ‌ هایی که در جهان شناخته شده است . این رنگ ، ریشه در امر اولیه دارد و ما را دوباره به ماده اصلی متصل می کند ، با فراخوانی نیروهای طبیعت ، روح ما را تقویت می کند و کمک می کند تا قدرت درونی خود را بسازیم .

پنتون می گوید : انتخاب رنگ برای سال 2023 ، شامل ادغام تجربی متخصصان گرایش انسانی و هوش مصنوعی است . پس از اینکه کارشناسان موسسه پنتون تشخیص دادند که رنگ Viva Magenta انتخاب آن‌ها خواهد بود ، متخصصان شرکت طراحی Huge توصیف‌ کننده‌ های متنی رنگ را در مولد هنر هوش مصنوعی Midjourney وارد کردند تا تصاویری را ارائه کنند که Pantone برای بیان رنگ 2023 استفاده کند .

با این حال ، علیرغم همه صحبت‌ هایی که درباره یک لحظه جدید می‌ شود ،  رنگ Viva Magenta ، به طور غیرقابل انکاری به بازگشت زیبایی‌ شناسی دهه 1990 اشاره می‌ کند ؛ یک دنباله طبیعی برای احیای شلوار جین گشاد و دکتر مارتنز . همچنین از رنگ سال 2023 به عنوان نماد شجاعت نیز تأکید شده است .

مطالعه کنید  طراحی سایت فروشگاهی مشابه دیجی کالا ، اختصاصی

انتخابی که توسط موسسه رنگ پنتون انجام شده است با هدف ثبت جدیدترین روندها در صنایع مختلف از جمله مد ، زیبایی ، فناوری ، طراحی و اثاثیه منزل است . یعنی با معرفی رنگ سال 2023 ، می توانید مجموعه‌ ای از کالاها را در این سایه پیدا کنید و بع بکارگیری این رنگ خاص ، هم استایلی مطابق با رنگ سال 2023 داشته باشید و هم تغییرات چشمگیری را دکوراسیون و سایر جزئیات مربوط به زندگی روزمره خود ایجاد کنید تا همه چیز مطابق با رنگ انتخابی برای سال 2023 باشد.

رنگ سال 2023 ارغوانی معرفی شد

رنگ سال 2023 ارغوانی