ایدهها دنیای جذابی را برای ما ساختهاند که در آن هیچ چیزی غیرممکن نیست. در دنیای ایده پردازی میتوان در زمان سفر کرد، ماشین سفر به مریخ داشت و یا زیر دریا زندگی کرد. بسیاری از امکانات امروز ما روزگاری از نظر عوام غیر ممکن به نظر میرسیدند. اما افراد ایده پرداز بدون گوش کردن به صحبتهای عوام، غیرممکنها را ممکن کردند و ما امروز میتوانیم پرواز کنیم، با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کنیم و حتی روی ماه قدم بزنیم!
ایدهها همه جا کاربرد دارند؛ آنها میتوانند به اندازهای بزرگ باشند که دنیا را تغییر دهند یا تنها در سطح یک بیزینس اجرا شوند و یک مشکل مهم را حل کنند. ارائه ایده و انتخاب بهترین ایدهها و عملی کردن آنها جزو مهارتهای مهمی است که مدیران باید با آن آشنا باشند. در این مقاله هم یاد میگیرید چگونه برای مسائل سازمانی ایده بدهید و آنها را به روشی خلاقانه حل کنید و هم میآموزید که چگونه مهارت ایده پردازی را در خود ارتقا دهید.
1. خلق: نطفه راه حل مسئله در این مرحله بسته میشود. در این مرحله باید ایدههای مختلف را مطرح کرد تا بعدا از میان آنها بهترین ایده انتخاب شود.
2. انتخاب: در این مرحله باید تصمیم بگیریم که کدام ایده میتواند بهترین راهکار حل مسئله را به ما ارائه دهد. بهتر است برای انتخاب ابتدا ایدههای بدی که غیرقابل اجرا هستند را حذف کنیم. بعد از این کار، لیست ایدهها محدودتر میشود و راحتتر میتوانیم بهترین ایده را انتخاب کنیم. گاهی اوقات به نظر میرسد چند ایده برای یک مسئله مناسب هستند، در این صورت میتوانیم از میان آنها بهترین را انتخاب کنیم یا اینکه با ترکیب همه آنها، یک راهکار مناسب ایجاد کنیم. در رابطه با مهارت حل مسئله اینجا بخوانید.
3. اجرا: مرحله نهایی ایده پردازی در کسب و کار، اجرای آن است. در این مرحله باید بررسی کنید که آیا میتوانید ایده مورد نظر را پیادهسازی کنید یا خیر. اگر پاسخ مثبت است، وارد فرایند عملی کار میشوید و اگر پاسخ منفی است، باید به سراغ سایر ایدهها بروید.
انوع ایده عبارت است از:
این روش یکی از سادهترین تکنیکهایی است که برای ایده پردازی استفاده میشود. در این روش باید بعد از تعیین مسئله، درباره آن سوال بپرسید. تکنیک اسکمپر موضوع این سوالات را مشخص میکند و برای بررسی مسئله از جوانب مختلف کاربرد دارد. هر حرف از واژه SCAMPER به یک نوع پرسش اشاره دارد. در ادامه آنها را توضیح دادهایم.
کانون تبلیغات 361 تا به امروز در کنارشما قادر به افتخار آفرینی های فراوانی از جمله کسب اعتماد و ارائه خدمات به بیش از ۲۰٫۰۰۰ مشتری گرانقدر و ارائه مشاوره مستمر به بیش از ۵۰۰ برند کشوری در زمینه برندسازی و تبلیغات گشته است
۳۶۱ تبلیغات را بر پایه تاثیر بخشی در فروش و توسعه کسب و کار بنا نهاده است. اصلی ترین هویت ما تخصص بکارگیری ابزار تبلیغات در جهت اهداف تجاری است.تیم مشاوران ۳۶۱ هسته اصلی اثر بخشی این فعالیت هاست.
جهت دریافت لیست قیمت ها