لباس فروشی، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت لباس فروشی

 

با روی کارآمدن صنعت مد، تولیدی ها بیشتر از قبل شروع به تبلیغات تولیدی های خود کردند که از پربازده ترین روش های تبلیغاتی طراحی سایت پوشاک می باشد. با طراحی این سایت افراد به جای صرف وقت خود در فروشگاه ها در منزل خود نشسته و با استفاده از اینترنت پوشاک مورد نظر خود را سفارش می دهند.

طراحی سایت پوشاک مناسب چه بیزینس هایی است ؟

بعنوان یک تولیدکننده پوشاک برای افزایش فروش و جذب مشتری جدید نیاز به دیده شدن دارید بیزینس شما در یکی از موارد ذیل جای خواهد گرفت

  1. فروشندگان لباس مردانه و زنانه
  2. تولیدکنندگان پوشاک
  3. فروشندگان عمده و بنکداران پوشاک
  4. فروشگاه های سیسمونی کودک
  5. و…
چرا به طراحی سایت پوشاک به صورت تخصصی نیاز است؟

داشتن یک کسب و کار آنلاین می تواند به صورت حرفه ای به بقای کسب و کار شما کمک کند اما هر کسب و کاری برای برند شدن و حضور مبرم در بازار و ایجاد ارتباط قوی با مشتریان خود چه عمده چه خرده باید به صورت تخصصی باشد حال طراحی سایت پوشاک باید تخصصی باشد بنابر دلایل ذیل:

  1. معرفی کسب و کار به صورت برند
  2. زیبایی ظاهری برای جذب مشتری و خرید محصولات
  3. امکان پیشرفت کسب و کار در آینده و اضافه شدن بخش های جدید به سایت
  4. رقابت در عرصه تکنولوژی با دیگر رقبای موجود در بازار
  5. هزینه کمتر اما فروش بیشتر
  6. حسابداری آنلاین
  7. و …
چرا باید یک وبسایت پوشاک طراحی کنیم؟

یک سایت پوشاک هم برای فروشنده و هم خریدار مزایای زیادی دارد. کاربری که ازصفحه وب دیدن می‌کند، میتواند در میان انبوهی از انواع لباس ها، کالای مورد نظر خود را انتخاب کند و با صرف کمترین زمان و هزینه، پوشاک مورد نظر خود را خریداری کند.

هزینه ی طراحی یک سایت پوشاک

هزینه ی طراحی و ساخت یک وب سایت برای فروش انواع لباس ، بر اساس ویژگی های سایت مورد نظر ،تعیین میشود. مدل منو ها، تعداد عکس ها برای بارگزاری در سایت، قابلیت داشتن پرداخت آنلاین و پشتیبانی، از جمله عوامل موثر بر قیمت سایت هستند. اما به طور کلی میتوان گفت میزان سودی که از یک صفحه وب پوشاک بدست می آورید ، در مقابل هزینه ای که صرف طراحی آن کرده اید، ناچیز است.

مطالعه کنید  طراحی سایت خدماتی و تعمیراتی در استان گیلان

مراحل ساخت یک وب سایت پوشاک

به طور کلی میتوان گفت که طراحی وب سایت پوشاک شامل ۵ مرحله است :

  • در این مرحله ابتدا باید در مورد مشتریان هدف و خدماتی که قرار است به مشتری ارائه شود صحبت کنید .
  • پس از اینکه نیازمندی‌ها‌را مشخص کردیم به سراغ چیدمان کلی سایت و محل قرارگیری هر کدام از اجزای سایت می رویم.
  • در مرحله ی سوم به کدنویسی و قالب‌بندی سایت می پردازیم.در این مرحله باید پوسته ی وب سایت ساخته شود .
  • در این مرحله باید سایت را تست کنیم تا ببینیم که آیا همه ی اجزای آن به درستی کار می‌کنند یا خیر.
  • در مرحله پنجم سایت پوشاک به مشتری تحویل داده می‌شود و قابلیت‌ها و امکانات سایت به او آموزش داده می‌شود.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی لباس

رعایت نکات زیر باعث افزایش کارایی، زیبایی و جذب کابر به صفحه ی وب شما میشود:

  • با توجه به اصول بازاریابی و تبلیغات میتوانیم با کاربرارتباط برقرار کنیم و اورا مجاب کنیم که در سایت بماند و به آن اعتماد کند.
  • یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سایت پوشاک، دقت در انتخاب رنگ های سایت است.
  • نکته ی مهم بعدی در سایت انیمیشن هاهستند که سایت پوشاک را بسیار جذاب و چشم‌نواز میکند.
  • از واکنشگرا بودن وب سایت و یا به اصطلاح ریسپانسیو (responsive) بودن سایت نباید غافل شویم.
  • ازجمله نکات موثر بر طراحی سایت پوشاک، سرعت بالا آمدن سایت است. بنابراین اگر جلب رضایت کاربر و تعداد بازدید بیشتر هستید پس روی سرعت سایت خود را افزایش دهید.
  • شلوغ بودن سایت باعث گیج شدن کاربر میشود و اورا از سایت فراری میدهد.
  • نکته‌ی جالب توجه دیگر، این است که در ابتدای کار، قیمت هارا منصفانه تر بگذارید تا کاربران، جذب سایت شوند.
مطالعه کنید  طراحی وب سایت فروشگاهی لوازم خانگی

موارد لازم برای داشتن یک سایت پوشاک خوب

  1. معرفی: صفحه‌ی معرفی سایت باید شامل تاریخچه و سابقه‌ی شرکت باشد. اگر گواهینامه ای از جشنواره ای خاص دارید، حتما آن را به این صفحه بیفزایید.
  2. دسته‌بندی‌ها: این بخش بسیار مهم است زیرا اگر محتوا به درستی دسته بندی نشده باشد، هنگامی که کاربر کلمه‌ی لباس زنانه را جستجو میکند، ممکن است در نتایج لباس‌های بچگانه مجلسی را ببیند.
  3. انیمیشن‌ها: این بخش موجب میشود که کاربر در نگاه اول به سایت جذب شود. بیایید قبول کنیم که در وجود همه‌ی ما یک کودک وجود دارد که از دیدن انیمیشن هیجان زده میشود.
  4. اسلایدر: به کمک این بخش میتوانید عکس‌های بیشتری در سایت بارگذاری کنید. علاوه‌براین، اسلایدرها همان تاثیر انیمیشن‌ها را بر کاربر میگذارند.
  5. بخش نظرات کاربران: این بخش به شما و سایت کمک میکند زیرا هنگامی که قصد خرید دارید، پیش از نهایی کردن سفارش، به نظرات مربوط به آن لباس توجه میکنید.
  6. تصاویر محصولات: تمامی شناخت کاربران از محصول، توسط عکس ها انجام میشود بنابراین مطمئن شوید که عکس‌های کالا، با کیفیت، واضح و جذاب باشد.
  7. به‌روز بودن کالاها: به روز بودن کالاها و مطابق مد بودن آنها موجب میشود، تا کاربران بدانند که شما به حرفه‌ی خود علاقه دارید. علاوه‌براین، دقت کنید که پوشاکی که در صفحات اول سایت قرار میدهید، مناسب فصل باشد.
  8. ارسال کالا: تمامی اتفاقاتی که ممکن است ارسال را به تاخیر بیندازد را در نظر بگیرید و سپس زمان تحویل را به کاربر اطلاع دهید. دقت کنید که زمان ارسال کالا را به درستی به کاربر بگویید و در همان زمان کالا را ارسال کنید.
  9. درگاه پرداخت: این ویژگی به کاربر اجازه میدهد تا در لحظه، کالای مورد نظرش را سفارش دهد و پرداخت را انجام دهد. این ویژگی موجب افزایش رضایت کاربر و به طبع آن، تجربه‌ی کاربر را بهبود میبخشد.
  10. گالری: در این بخش باید عکس‌های محبوب‌ترین کالاهای سایت، تصویر شرکت، شعبه‌ها و کارمندان شرکت قرار گیرد.
  11. جستجو: این بخش که یکی از مهمترین بخش های سایت است، باید در هدر سایت قرار گیرد زیرا کاربر یقینا از این بخش برای یافتن لباس و یا پوشاک موردنظر خود، استفاده خواهد کرد.
مطالعه کنید  درست کردن سایت ، فروشگاه و شرکت

مزایای داشتن یک وبسایت پوشاک

فروشگاه های آنلاین و سایت های پوشاک، به دلیل حذف واسطه‌ها، قیمت های مقرون به صرفه‌تر و مناسب‌تری دارند.
اینگونه سایت ها، هزینه های اضافی مانند هزینه‌ی اجاره‌ی فروشگاه و هزینه‌ی استخدام فروشنده را حذف کرده اند.
به دلیل اینکه سایت پوشاک، یک محل خاص و موقعیت مکانی ندارد، بنابراین امکان ندارد با مشکل کمبود فضا برای محصولات و کالاها مواجه شویم و به همین دلیل هم، تنوع محصولات سایت‌های پوشاک، بیشتر است.
به کمک این سایت‌های پوشاک، میتوانید در ۷ روز هفته و هر ساعتی از ۲۴ ساعت شبانه روز و بدون محدودیت زمانی، خرید کنید.
به راحتی هنگامی که برروی مبل دراز کشیده اید و یا درحال رفتن به محل کار خود هستید، میتوانید لباس موردنظر خود را از طریق سایت‌های پوشاک، تهییه کنید.
بدون آنکه مجبور باشید ساعت‌های زیادی را در خیابان‌ها سپری کنید و خود را در معرض بیماری کرونا قراردهید، میتوانید یک خرید مطمئن داشته باشید.
در اغلب مکان های شلوغ، افراد زیادی طعمه ی سارقان و جیب‌برها میشوند. با گسترش طراحی سایت و بخصوص طراحی سایت پوشاک، خریدی ایمن، داشته باشید.