زمان عرضه کنسول گیمینگ پلی استیشن 5 پرو مشخص شد

به تازگی سونی جزئیات جدیدی را در رابطه با نسل بعدی کنسول‌های گیمینگ خود اعلام کرده است. ظاهراً نسخه پرو کنسول پلی استیشن 5 قرار است زودتر از راه برسد. بر اساس اعلام معاون ارشد سونی می‌توان گفت که بهار سال آینده زمان مناسبی برای عرضه کنسول گیمینگ پلی استیشن 5 پرو خواهد بود.

ظاهراً نسل بعدی کنسول گیمینگ پلی استیشن 5 پرو قرار است زودتر از گذشته از راه برسد. در واقع شرکت ژاپنی به تازگی عرضه نسخه جدید از کنسول پلی استیشن 5 با نام PS5 Pro را تایید کرده است.

فروش کنسول PS5 علی‌رغم رکوردشکنی باب میل سونی نبوده است. با این وجود شایعات فراوان در خصوص PS6 منتشر شده و به نظر می‌آید عرضه احتمالی پلی استیشن 6 تا سال‌ 2027 به تعویق افتاده است.

ظاهراً کار سونی با پلی استیشن 5 تمام نشده و این شرکت قصد دارد در طی این مدت کنسول PS5 Pro را عرضه کند و در همین رابطه اطلاعات جدیدی توسط سونی منتشر شده است. قبل از عرضه پلی استیشن 5 شاهد ارائه چندین تیزر و وعده‌هایی در خصوص اجرای بازی با رزولوشن 8K و 120 فریم بر ثانیه توسط این کنسول بودیم، اما کنسول پلی استیشن 5 با وجود ارتقای کیفیت نسبت به نسل قبل توان اجرای بازی‌ها را در وضوح 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را داراست.

اما خبر جالب اینکه سال آینده میلادی سونی با نسخه جدیدی از این کنسول به استقبال گیمرها می‌رود که به احتمال زیاد حداقل بهبود عملکرد 20 تا 30 درصدی را نسبت به نسل قبل را شاهد هستیم. بر اساس اظهارات معاون ارشد سونی، پلی استیشن 5 پرو قرار است در سال آینده میلادی عرضه شود و احتمالاً عرضه این کنسول جدید از ماه آوریل 2023 (بهار سال آینده) آغاز می‌شود.

مطالعه کنید  هک کردن مایکروسافت توسط هکرهای روسی

این مدیر ارشد سونی همچنین اعلام کرده که تا پایان سال 2022 میلادی فروش PS5 از 37 میلیون نسخه فراتر می‌رود. در همین راستا شایعاتی نیز در خصوص سخت افزار PS5 Pro منتشر شده است. ظاهراً نسل بعدی کنسول گیمینگ به پردازنده هشت هسته‌ای AMD Zen 2 با فرکانس 3.5 گیگاهرتز مجهز شده و از پردازنده گرافیکی RDNA 2 با قدرت 10.3 ترافلاپ بهره می‌برد. بر اساس شایعات کنسول جدید سونی به 16 گیگابایت حافظه ویدیویی GDDR6 و اسلات NVMe M.2 برای SSD مجهز شده است.