تله تیست امکان لیس زدن مزه‌ها از روی تلویزیون را به شما می‌دهد!

این تلویزیون جدید با قابلیت تله تیست (TeleTaste) شما را قادر می‌سازد تا طعم غذا‌های لذیذ پخته شده در برنامه‌های آشپزی مورد علاقه خود را چشیده یا همگام با دیگرداور‌های حاضر در برنامه به آن‌ها نمره دهید.

هومی میاشیتا، استاد دانشگاه «میجی» دست به طراحی و تولید یک نمایشگر تلویزیونی دیجیتال خاص و منحصر به فرد موسوم به «Taste the TV» یا همان TTTV زده که با شبیه سازی طعم غذا این امکان را به وجود می‌آورد تا بیننده طعم غذا را بچشد.

 

به گزارش رویترز، این فناوری با ترکیب ۱۰ طعم مختلف طعم و مزه غذا‌ها را بازسازی می‌کند.

 

میاشیتا در ادامه خاطرنشان کرد که این تلویزیون مدرن و خاص می‌تواند برای مردم این فرصت را فراهم کند تا بدون نیاز به سفر در دوران شیوع کووید-۱۹ طعم‌های جذاب و هیجان انگیزغذا‌های بین المللی را با تله تیست به راحتی بچشند. او در قالب بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از انجام این کار کمک به عاشقان غذا است تا بتوانند حتی در خانه حس حضور در رستوران‌های بزرگ دنیا را تجربه کنند.

بینندگان می‌توانند به همان سادگی که موسیقی را دانلود کرده و به آن گوش می‌دهند، طعم‌های مختلف غذا‌های بین المللی را پس از دانلود بچشند.

به باور پرفسور این فناوری می‌تواند به کمک سر پیشخدمت‌ها و دیگر افراد فعال در صنایع غذایی بیاید. او اضافه می‌کند که ممکن است بتوان از این تلویزیون در مسابقات تشخیص مزه نیز استفاده و فضایی شاد و مفرح را ایجاد کرد.

به گفته میاشیتا تولید این تلویزیون در ابعاد تجاری ۸۷۵ دلار هزینه در بر خواهد داشت. در این راستا بحث‌هایی در جریان است تا شرکت‌ها بتوانند شرایط مناسب را برای امتحان کردن طعم پیتزا یا شکلات توسط کاربران به وجود آورند.

مطالعه کنید  طراحی سایت فروشگاه کاشی و سرامیک

یکی از دانشجویان دانشگاه خصوصی میجی در ژاپن که طعم شبیه سازی شده شکلات را از طریق TTTV چشیده، از تجربه خاص و منحصر به فرد خود سخن گفته و معتقد است که طعم شیرین شکلات شیری و سس شکلات از طریق تله تیست را با تمام وجود حس کرده است.

 

لینک منبع: designtaxi.com