الگوریتم فلوریدا گوگل چیست؟

به‌روزرسانی اولیه الگوریتم فلوریدا، در سال 2003 ارائه شد. این به‌روزرسانی با هدف مبارزه با اعمال هرزنامه‌ای انجام گرفت که در آن زمان رخ می­داد. در واقع گوگل می­دانست که بسیاری از سئوکاران، سعی دارند الگوریتم‌های مربوطه را با پیاده‌سازی کلمات کلیدی، به عنوان لینک‌های خارجی دست­کاری کنند و در نتایج برتر گوگل قرار بگیرند. به همین علت با به‌روزرسانی فلوریدا، تمهیداتی انجام شد که سایت‌های مورد نظر جریمه شوند و عملکرد خود را بهینه سازند.

 

اگر بخواهیم به صورت دقیق‌تری، ماهیت سوال الگوریتم فلوریدا گوگل چیست را مورد بررسی قرار دهیم؛ باید به بزرگ‌ترین به‌روزرسانی منتشرشده توسط گوگل اشاره کنیم. به‌روزرسانی الگوریتم پرحاشیه فلوریدا در مارس 2019 راه‌اندازی شد و به دنبال آن، بسیاری از سایت‌ها، تغییرات مهمی را در رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود تجربه کردند. فلوریدا نشان داد که تنها بر منطقه خاصی از سایت‌ها تمرکز نمی‌کند و با پیروی از الگوریتم‌ها، تمرکز خود را بر روی سایت‌هایی با کیفیت بالا منعکس می‌کند.

این الگوریتم با در نظر گرفتن هدف کاربر، به تحلیل محتواها می­پردازد و اگر وب سایت‌ها نتوانند مطابق استانداردهای تعریف شده آن باشند و رضایت کاربر را به دست آورند؛ جریمه خواهند شد. از این­رو بایستی بازاریابان توجه ویژه‌ای به نحوه اجرای محتواهای خود و الگوریتم Florida داشته باشند.

 

تاثیر الگوریتم فلوریدا بر عملکرد سئوکاران

با به‌روزرسانی فلوریدا، گوگل اعلام کرد که وب سایت‌ها برای اجرا دیگر به بک لینک نیازی ندارند. در واقع دیگر نیازی نیست که وب مسترها، سیگنال نمایه‌سازی را از وب سایت خود حذف کنند. این امر به دو دلیل انجام شد. اول اینکه داشتن بک لینک، به عملکرد سایت آسیبی نمی­زند. یعنی هر منبعی که برای حذف آن، اختصاص می‌یابد؛ می‌تواند در جای دیگری هزینه شود. به عنوان مثال، هدف گوگل از حذف بک لینک، این است که اهمیت ساختار لینک­دهی داخلی یک وب سایت را نشان دهد و برای بهینه‌سازی این امر، صرف زمان استراتژی مناسبی است.

 

دوم اینکه، بسیاری از موتورهای جستجو، هنوز از سیگنال نمایه‌سازی برای الگوریتم‌های خود استفاده می‌کنند. عدم استفاده از بک لینک در الگوریتم فلوریدا، توانایی آنها را در مقابله با مجموعه‌های پاک شده وب سایت، تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین علت اگر وب سایت شما، حجم بالایی از ترافیک خود را از موتورهای جستجوی دیگر دریافت می‌کند؛ حذف بک لینک می‌تواند در عملکرد آن تاثیر منفی داشته باشد.

 

تغییرات انجام شده توسط گوگل با به‌روزرسانی الگوریتم فلوریدا

متخصصین حوزه سئو تلاش کردند که نوآوری‌های الگوریتم رتبه‌بندی گوگل را که تغییرات زیادی در وب سایت‌ها ایجاد می‌کند؛ شناسایی کنند. با اینکه تئوری قابل‌قبولی در مورد نحوه عملکرد این الگوریتم ارائه نشده است و نمی‌توان گفت که گوگل، کدام یک از الگوریتم‌های تنظیم را به صورت دقیق به‌روزرسانی کرده است. با این حال، سئوکاران ویژگی‌های احتمالی این به روزرسانی را به شرح زیر عنوان کرده‌اند.

فهرست عبارت جستجو

سئوکاران احتمال می‌دهند که گوگل با به‌روزرسانی الگوریتم فلوریدا، از فیلتر سئو برای لیست خاصی از عبارات جستجوی فعال سئو استفاده می‌کنند؛ بنابراین اگر کلمه‌ای از این لیست استفاده شود، در نتایج فیلتر قرار می­گیرد. در صورتی که کلمه کلیدی موردنظر نتواند در لیست پیشنهادی قرار بگیرد؛ موتورهای جستجو، از آن اجتناب می‌کنند و ممکن است سایت مربوطه، توسط فیلتر حذف شود یا رتبه‌بندی بدی کسب کند. همچنین براساس شواهدها گفته می‌شود که گوگل در درجه اول، تمرکز خود را بر روی کلیدواژه‌های پول و درآمدزا قرار داده است.

مطالعه کنید  طراحی سایت با اصول سئو

pic3

Local Rank یا رتبه محلی

لوکال رنک، به اصلاح رتبه‌بندی سایت‌هایی می­پردازد که براساس لینک‌ها رتبه‌بندی شده‌اند. این ویژگی باعث می‌شود که سایت‌هایی که از لینک‌های میانی زیادی استفاده کرده‌اند؛ در رتبه‌بندی در جایگاه بالاتری قرار بگیرند.

ساقه زایی

طبق این ایده، گوگل کلماتی که از یک ریشه هستند را در زمان یک جستجو، دسته‌بندی می‌کند. یعنی گوگل به صورت خودکار به دنبال تغییرات بوده است. با به‌روزرسانی الگوریتم فلوریدا، گوگل توانست قابلیت تشخیص تغییرات را به صورت دقیق‌تر ارائه کند. از این‌رو، نمایش نتیجه کلماتی با فاصله یا نیم‌فاصله به عنوان عبارت جستجو، دیگر برای انجام‌گیری آن مهم نبود.

 

عملکرد گوگل به همراه تجزیه و تحلیل آماری

تجزیه و تحلیل آماری برای لینک‌ها، ویژگی‌های یک صفحه وب را به صورت نموداری ترسیم می‌کند. شما می‌توانید آمار مرتبط با چیزهایی مانند میانگین تعداد لینک‌های خروجی در هر صفحه وب، درصد لینک هایی که دارای کلیدواژه هستند و مواردی از این قبیل را محاسبه کنید.

گوگل حداقل از سال 2001، روی ویژگی‌های آماری لینک‌ها تحقیق می­کرد. پیرو اطلاعات به دست آمده جزئیات کار، بر روی مدل‌سازی ویژگی‌های آماری صفحات وب قرار دارد. همچنین آنها دریافتند که چه ویژگی‌هایی وجود اسپم را نشان می‌دهد.

مقالاتی که در این حوزه و توسط افراد مشهور انجام گرفته‌اند؛ به طور واضح بیان می‌کنند که موتورهای جستجو در حالت مخفیانه در حال توسعه هستند. این چشم‌اندازهای تجزیه و تحلیل آماری، راهی را برای یافتن هرزنامه‌ها نشان می‌دهد.

 

ارتباط الگوریتم Florida با تجزیه و تحلیل آماری گوگل

جدول زمانی الگوریتم فلوریدا با جدول زمانی تحلیل و تجزیه پیوندها، مطابقت دارد. طبق نظراتی که ارائه شد؛ منطقی است که فلوریدا را اولین تلاش گوگل برای استفاده از تجزیه و تحلیل آماری برای یافتن هرزنامه‌ها در نظر بگیریم که به نوعی اهمیت فلوریدا را نشان می‌دهد.

 

هدف از به‌روزرسانی فلوریدا توسط گوگل چیست؟

اینکه هدف الگوریتم فلوریدا گوگل چیست؛ به طور واضح مشخص نشده است. با جمع‌بندی اظهارات رسمی گوگل، به‌روزرسانی فلوریدا، تلاش می‌کند تا رضایت کاربران را بهبود ببخشد. گوگل در این زمینه، اهمیت فاکتور کاربر را افزایش داد. از این‌رو مخاطبین می‌توانند هر آنچه که می­خواهند را ببینند.

به لطف این به‌روزرسانی، محتواهای باکیفیت توجه بیشتری به خود جلب می‌کنند؛ چرا که دسترسی به آنها آسان­تر است. همچنین گوگل اعلام کرد که نمی­خواهد، محتواهایی با کیفیت بالا را، زمانی که لینک‌های بیشتری به منبع وجود دارند؛ علامت‌گذاری کند. در واقعیت تعداد لینک‌ها، وزن چندانی ندارد. چراکه بهترین پاسخ‌ها برای بسیاری از پرسش‌ها، اغلب در وب‌سایت‌هایی با پیوند کم یافت می‌شوند.

مطالعه کنید  خاصیت بیلبورد شهری، تبلیغات محیطی

الگوریتم فلوریدا، قرار است به جای احترام به مقامات رسمی، معیارهای کلیک و رضایت کاربران را مدنظر قرار دهد و با ویژگی‌هایی همچون نرخ پرش، زمان صرف شده در صفحه و تجزیه و تحلیل آماری پیش برود.

 

الگوریتم Florida چه تأثیری بر محتواهای گوگل می­گذارد؟

بسیاری از متخصصین سئو معتقدند که به‌روزرسانی الگوریتم‌های گوگل، تنها بر انواع خاصی از وب سایت ها تاثیر می­گذارند. درمورد فلوریدا، اکثر عموم بر این باورند که وب سایت‌های بهداشتی و پزشکی را هدف قرار می‌دهد. با این‌حال، گوگل اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌های برند، هیچ چیز یا هیچ کسی را هدف نمی­گیرند و پیرو آن، فلوریدا نیز که یک به‌روزرسانی اصلی برند است؛ نمی‌تواند هیچ بخشی یا بخش خاصی را هدف قرار دهد.

 

به طور کلی، هدف از به‌روزرسانی الگوریتم Florida بهبود کیفیت، تطبیق وب سایت‌ها و عبارت‌های جستجو بود که تا به اکنون نتایجی به شرح زیر در این زمینه مشاهده شده است.

  • وب سایت‌هایی که کیفیت بالایی داشتند؛ پس از به‌روزرسانی، با افزایش ترافیک قابل توجه‌ای مواجه شدند.
  • رتبه‌بندی کلمات کلیدی کوتاه مدت، دچار تغییر شد.
  • اهمیت کیفیت بک لینک مورد توجه بیشتری قرار گرفت.
  • وب سایت‌هایی که در مورد وسایل نقلیه، سلامت و حیوانات خانگی فعالیت می­کردند؛ به شدت تحت تاثیر قرار گرفتند.
  • وب سایت‌های لینک‌سازی خودکار، با کاهش رتبه مواجه شدند.
  • در روند تفسیر پرس­وجوی گوگل تغییرات چشم‌گیری مشاهده شد.
  • گفته می‌شود ارتباطی میان انکرتکست‌ها (کلماتی که به عنوان پیوند برای سایت‌های دیگر مورد استفاده قرار می­گیرند) و رتبه‌بندی وب سایت‌ها مشاهده شده است. البته هنوز مدرک معتبری برای اثبات آن وجود ندارد.

 

چگونه با به‌روزرسانی فلوریدا مقابله کنیم؟

الگوریتم فلوریدا، با چهارچوب‌هایی که دارد، می‌تواند بر بسیاری از وب سایت‌ها تاثیر منفی بگذارد و رتبه بندی آنها را کاهش دهد. از این­رو اگر وب سایتی مورد تهاجم این الگوریتم قرار گرفت؛ می‌تواند برای بازیابی، از راه‌های موجود استفاده کند. این راه‌های کلیدی که به منظور رقابت در صفحات موتور جستجو که نتایج بسیار ناپایداری دارد؛ در بخش‌های مختلف استفاده می‌شوند؛ برای بقای سایت‌ها بسیار حیاتی هستند.

بر کیفیت E-A-T گوگل تمرکز داشته باشید

دستورالعمل‌های الگوریتم E-A-T (مخفف تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد)، باید با نهایت دقت در هر استراتژی سئو، به صورت آموزنده و تشویق رتبه‌بندی جستجو مورد استفاده قرار بگیرند. الگوریتم Florida با توجه به این موضوع، کیفیت محتواها را بررسی می‌کند و با پیروی از این دستورالعمل‌ها، وب سایت‌هایی با کیفیت بالاتر در رتبه‌بندی خود قرار می‌دهد. این روش بازیابی، نه تنها استراتژی‌ها را به بهره‌گیری از آخرین به‌روزرسانی‌ها تشویق می‌کند، بلکه سایت را از هرگونه به‌روزرسانی آتی محافظت می­نماید.

سایت و محتوای خود را ایمن نگه دارید

یکی از فاکتورهای جداناپذیر از دستورالعمل‌های E-A-T، حفظ امنیت کاربرانی است که از این موتور جستجو استفاده می‌کنند. اگر با به‌روزرسانی الگوریتمی مواجه شدید و تاکنون نتوانستید آن را دریافت کنید؛ با گرفتن گواهی SSL امنیت خود و کاربرانتان را تامین نمایید.

مطالعه کنید  طراحی سایت فروشگاه لباس زنانه و مردانه

این مسئله به خصوص زمانی که در حال جمع­‌آوری هرگونه اطلاعات مهم و حساس از کاربران خود هستید؛ بسیار اهمیت دارد. نه تنها این، بلکه کاربران فعلی یا آن‌هایی که به تازگی وارد سایت شما می‌شوند؛ با احتیاط بیشتری عمل می‌کنند. از این­رو اگر الگوریتم فلوریدا، از امنیت سایت شما اطمینان نداشته باشد؛ در رتبه‌بندی محتوای شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 

سیگنال های اعتماد را افزایش دهید

وقتی صحبت از به‌روزرسانی دوم فلوریدا به میان می‌آید؛ اهمیت سئو بیشتر به چشم می­خورد. برای اینکه بتوانید نمره کیفی سئوی یک وب سایت را بهبود دهید؛ باید بخش سئو را ایجاد یا تقویت کنید. بدین وسیله می‌توانید قابلیت اعتماد مخاطبان خود را افزایش دهید. این یک موقعیت عالی است که اعتبار و توجه خود را به بررسی مشتری‌ها نشان دهید.

علاوه بر این موضوع، پیروی مستقیم از دستورالعمل‌های کیفیت جستجوی گوگل، محبوبیت، تعامل کاربر و بررسی‌های کاربر را در پیش دارد و می‌تواند در راستای شهرتی مثبت برای کسب و کار، مخصوص وب سایت‌ها موثر واقع شود.

با توجه به این که می­دانیم الگوریتم فلوریدا گوگل چیست؛ برای غنی‌سازی بیشتر سیگنال‌های اعتماد، ضروری است که نشانه‌گذاری داده‌های ساختار یافته را به کد HTML اضافه کنیم. سپس اطلاعات تکمیلی را در اختیار گوگل و کاربران قرار دهیم. این کار باعث می‌شود اسکرین‌شا­ت‌های غنی در SERPS با محتوای مرتبط، به رتبه‌بندی در صفحه اول کمک کند.

بر سرعت صفحه خود تمرکز کنید

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ترافیک، برای وب سایت‌هایی که بر روی سرعت صفحه خود متمرکز هستند؛ افزایش پیدا کرده است. در واقع این روش، یکی از سیگنال‌های نهایی برای رتبه‌بندی مورد استفاده الگوریتم‌ها پس از به‌روزرسانی به شمار می­رود. به همین علت توصیه می‌شود که تلاش خود را برای کاهش زمان بارگذاری یک صفحه بالا ببرید.

برخی از راه‌هایی که در افزایش سرعت صفحه تاثیر می­گذارند؛ به شرح زیر هستند:

  • فایل‌ها، کدها و تصویرها را فشرده کنید.
  • زمان پاسخگویی سرویس‌های خود را بهبود دهید
  • طول زنجیره‌های هدایت مجدد برای کاهش زمان واکنش عامل خزنده و کاربر را کاهش دهید.

محتوای بی کیفیت را حذف کنید

طبق روند الگوریتم فلوریدا و پیروی از دستورالعمل‌های E-A-T، توصیه می‌شود محتوای بی‌کیفیت را از سایت خود حذف کنید یا در راستای بهینه‌سازی آن، اقداماتی انجام دهید. محتواهای بی‌کیفیت نرخ تعامل سایت را کاهش می‌دهند و نمی‌توانند رضایت کاربر را جلب کنند. ازاین‌رو سبب کاهش رتبه سایت خواهند شد.

برخی از نمونه‌های محتوا و صفحات بی کیفیت می‌تواند شامل موارد زیر باشند:

  • محتواهایی با کلمات کوتاه که ارزش چندانی به سایت اضافه نمی‌کنند.
  • محتواهایی که فاقد لینک هستند یا لینک‌های کمی دارند و به سمت صفحات وب اشاره می‌کنند.
  • محتوایی که به صورت داخلی، کلمات کلیدی را چندین بار به صورت لینک استفاده می‌کند و کیفیت بیشتری در اختیار مخاطب قرار نمی‌دهد.
  • محتوایی که به صورت تکراری در نظر گرفته می‌شود و در بیش از یک وب سایت با نسخه دقیق یا مشابه ظاهر شده است، توسط الگوریتم Florida جریمه می‌شود.