طراحی وب سایت فروشگاهی لوازم خانگی

فروشگاه لوازم خانگی

فروش لوازم خانگی یکی از حرفه‌های پردرآمد است. مردم برای خرید این دسته از اقلام فاکتورهایی مانند کیفیت و کارایی را در نظر می‌گیرند. باتوجه به اینکه لوازم خانگی برندهای مختلفی دارد و اغلب ما هنگام خرید، برندهای مختلف را با هم مقایسه می‌کنیم، حضور در فروشگاه‌های فیزیکی زمان زیادی از ما به عنوان خریدار می‌گیرد. اگر به این زمان، شلوغی فروشگاه و بازار و ترافیک مسیر را هم اضافه کنیم، خواهید دید که زمانی زیادی را از دست خواهیم داد.
یک پیشنهاد خوب برای صرفه‌جویی در زمان و سرعت بخشیدن به خرید، طراحی سایت لوازم خانگی است. اگر لوازم خانگی به تفکیک برند در سایت درج شده باشند، به‌راحتی می‌توانیم محصولات مختلف را با هم مقایسه کنیم و بهترین گزینه را انتخاب کنیم. این توضیح از دید کاربر و مشتری لوازم خانگی بود.

اگر شما به عنوان مدیر یک فروشگاه لوازم خانگی، مشغول خواندن این مقاله هستید، باید بگوئیم مزایایی از جمله دسترسی بهتر و بیشتر مشتری به محصولات و فروشگاه شما و فروش بیشتر شامل حال شما خواهد بود. اما فقط به این چند مورد ختم نمی‌شود. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری در رابطه با طراحی سایت فروشگاهی در اختیار شما قرار دهیم.

 

چرا طراحی سایت لوازم خانگی؟

بی تردید توجه شما به موضوع تجارت الکترونیک، به عنوان صاحب امتیاز یا مدیر فروش یک برند تولید لوازم خانگی، و یا صاحب یک فروشگاه لوازم خانگی، امری است هوشمندانه، که برخاسته از درایت و بلند نظری شماست و می‌تواند نویدبخش رونق مضاعف کسب و کارتان، در آینده‌ای نه چندان دور باشد.

تولید و فروش لوازم خانگی، عرصه‌ای است که همگام با تکنولوژی روز دنیا، رشد کرده و گسترش می‌یابد و مخاطب آن، پیوسته در پی کسب آگاهی بیشتر و مقایسه بهتر محصولات متنوع با یکدیگر است. نکته مهم این است که امروزه در فضای آنلاین، سایت‌های فروش لوازم خانگی بسیاری، در حال فعالیت هستند، که گروهی از آن‌ها نیز، عملکرد قوی و ممتازی از خود به نمایش گذاشته‌اند. لذا رقابت در این فضا، شدیداً نیازمند همت بلند بالا، در تولید محتوای غنی و کاربردی است و پیشتازان این رقابت، تنها کسانی خواهند بود که ضمن پوشش مطالب مرتبط با فناوری‌‌های نوین، کالای خود را هنرمندانه‌تر و خلاقانه‌تر معرفی کنند و پیش از فروش محصول،‌ برای مشتری خود، در مقام مشاور ظاهر شوند و با ارائه اطلاعات صادقانه و سودمند، او را در فرایند انتخاب و خرید لوازم خانگی مورد نیاز، همراهی نمایند. چرا که موتورهای جستجو، از جمله گوگل برای رتبه‌بندی نتایج، ابتدا به دنبال وب‌سایت‌هایی هستند که تجربه خوشایندی را برای کاربر جستجو‌گر رقم می‌زنند.

مطالعه کنید  طراحی سایت فروشگاه گاج مارکت ، با تمام جزئیات

از سوی دیگر با توجه به افزایش قیمت‌های سرسام‌آور لوازم خانگی، مخاطب یک وب‌سایت‌ فروش لوازم خانگی، به دنبال محصولی است که از مرغوبیت و پایداری قابل قبولی برخوردار باشد. از این رو، گارانتی مطمئن و خدمات پس از فروش با کیفیت، از مزیت‌های کلیدی یک سایت فروشگاه لوازم خانگی برشمرده می‌شود و برای کاربر، از اهمیت بالایی برخوردار است.

فراهم‌سازی زیبایی بصری، پایداری، کارآمدی و سرعت بالای وب‌سایتی که قرار است، معرف کالاهایی، برآمده از دل تکنولوژی مدرن باشد، می‌بایست در اولویت دستور کار یک شرکت قوی در زمینه طراحی سایت لوازم خانگیقرار گیرد. به جهت دستیابی به این مهم، لازم است، زمانی را صرف تحقیق درباره شرکت‌های طراحی سایت نمایید. بررسی کنید که کدام شرکت طراح سایت، پروژه‌ها را طبق استاندارد‌های جهانی و در بالاترین سطح کیفی ارائه می‌کند. کند و کاو کیفیت نمونه‌کارها و نظرات مشتریان قبلی، می‌تواند شما را در تصمیم‌گیری و انتخاب یک شرکت طراح سایت شایسته، راهنمایی کند.

انجام این تحقیق و بررسی، از این جهت حائز اهمیت است، که شرکت طراح وب‌سایت، شریک بلند مدت شما در تجارت الکترونیک‌تان است و اگر پختگی و حذاقت لازم را نداشته باشد و در قبال پشتیبانی سایت، عملکردی غیر‌مسئولانه داشته باشد، ناکارآمدی خود را به وب‌سایت شما سرایت داده و در بلند مدت، همواره موجب رنجش خاطر شما و تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی به تشکیلات‌تان می‌گردد.

  • اگر شما صاحب یک کارخانه تولید لوازم خانگی و یا صاحب یک شرکت واردکننده لوازم خانگی هستید:
    • با داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای، می‌توانید نمایندگی‌‌های خود را معرفی و فروش عمده خود را سامان‌دهی کنید. همچنین با تبیین شایستگی‌های تشکیلات و تمایزات محصولات‌تان، پروسه برندسازی خود را، به مراتب قوی‌تر دنبال کنید.
  • اگر شما صاحب یک فروشگاه لوازم خانگی هستید:
    • یک وب‌سایت خوش‌دست و حرفه‌ای، شما را قادر می‌سازد، که به کمک موتور‌های جستجو و با یک استراتژی مناسب برای تولید محتوا و سئو، بازار فروش محصولات خود را، به طرز چشمگیری گسترش دهید. البته لازمه این امر، بکار‌گیری مقداری نوآوری، در نحوه معرفی محصولات است.

 

طراحی وب سایت فروشگاهی لوازم خانگی

اهمیت طراحی سایت لوازم خانگی

وقتی مشتری قصد خرید یک محصول را دارد، فاکتور مقایسه برای او خیلی مهم است. او با بررسی مشخصات و ویژگی و قیمت محصولات و مقایسه چند محصول و برند باهم، کالای مورد نظر و مناسب را باتوجه به بودجه خود تهیه می‌کند. همانطور که می‌دانید تمام برندهای یک محصول در همه فروشگاه‌ها عرضه نمی‌شود پس به ناچار ، مشتری باید زمانی را در بازار صرف کند و به فروشگاه‌های مختلف برود تا برندها و قیمت‌ها و محصولات را ببیند.  برای شما به عنوان مدیر فروشگاه و یا فروشنده‌ها هم دادن مشاوره به مشتری تا محصول مورد نظر خود را پیدا کند، زمان‌بر خواهد بود و انرژی زیادی صرف توضیح و معرفی خصوصیات کالاهای مختلف خواهید کرد. خصوصا اگر مشتری سخت‌پسندی به فروشگاه شما رجوع کند.
اما با طراحی سایت فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی این مشکل حل می‌شود. همه محصولات به همراه خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فردشان و ترکیب‌ رنگ و قیمت در سایت وجود دارند. مشتری محصولات را در سایت مشاهده می‌کند و با صرف زمان کوتاهی محصول مورد نظرش را انتخاب کرده و ثبت سفارش می‌کند.

مطالعه کنید  15 اشتباه در طراحی سایت که نباید انجام داد

سایت فروشگاه اینترنتی چه امکاناتی باید داشته باشد؟

در ابتدا امکانات لازم برای یک سایت حرفه ای را بیان می کنیم تا با آگاهی و اطلاعات کامل اقدام به طراحی سایت کنید.

  • اگر لوگوی مناسبی دارید می توان از آن استفاده کرد. در غیر این صورت طراحی یک لوگو برای کسب و کارتان هم بسیار مدرن تر به نظر می آید هم اعتماد مشتریان را جلب می کند. علاوه بر آن لوگو می تواند فروشگاه شما را به یک برند تبدیل کند.
  • در مرحله بعدی طراحی ظاهر یا گرافیک سایت بسیار مهم است. شاید فکر کنید طراحی یک سایت زیبا راحت است. اما باید با تسلط بر علم رنگشناسی، رنگ ها، تصاویر و … مناسبی انتخاب شود که هم متناسب با کسب و کار شما باشد و هم در عین سادگی و زیبایی چشم کاربر را اذیت نکند.
  • تمامی منوها، قسمت های مختلف، جستجو و … باید به راحتی در اختیار کاربر قرار گیرند. کاربر نباید با ورود به سایت شما سردرگم شود بلکه باید به راحتی بتواند خرید خود را انجام دهد.
  • قسمت درباره ما که می تواند شامل معرفی فروشگاه، تاریخچه و مسئولان فروشگاه باشد. این قسمت باعث می شود مشتری حس بهتری داشته باشد زیرا اینگونه اعتماد او را جلب می کنید.
  • اینما یا نماد اعتماد الکترونیکی از موارد واجبی است که هر سایتی باید داشته باشد در غیر اینصورت اکثر مردم از فروشگاه شما خرید نخواهند کرد. این نماد را در صورت طراحی اصولی و درست سایت می توانید دریافت کنید.
  • طراحی قسمت تماس با ما بسیار مهم است به خصوص برای فروشگاه ها، زیرا ممکن است بعد از خرید سوالات زیادی پیش آید. پس برای رضایت بیشتر مشتری از طراحی این قسمت غافل نشوید.
  • صفحه اصلی سایت فروشگاه لوازم خانگی علاوه بر اینکه باید قیمت های مختلفی داشته باشد باید فروشگاه را نیز شامل شود. شما می توانید در صفحه اصلی دسته بندی های محصولات به همراه بهترین و پرفروش ترین محصولات را معرفی کنید و از شلوغ کردن این صفحه بپرهیزید.
  • قسمت وبلاگ برای اطلاع رسانی به مشتریان از اخبار اطلاعات و مقالات جدید بسیار مفید است. به علاوه در سئوی سایت شما تأثیر مستقیم دارد.
  • اگر فروشگاه لوازم خانگی شما شعب مختلفی دارد، معرفی این شعب به همراه آدرس دقیق و نام مدیریت بسیار مهم است.
  • سبد خرید از مهمترین بخش های یک فروشگاه اینترنتی به شمار می رود پس از آن غافل نشوید.
  • امکان جستجو با فیلترهای مختلف برای کاربران یک امکان بسیار مفید و کاربردی است که می توانید استفاده کنید.
  • در انتها نیز باید یک درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت طراحی شود تا مشتریان بتوانند خرید آنلاین انجام دهند.
مطالعه کنید  چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟

نکات مهم دیگر در سئو و طراحی سایت فروشگاه لوازم خانگی

قطعا خودتان می دانید سئو، به خصوص سئوی فروشگاه های اینترنتی بسیار مهم است. زیرا بین فروشگاه های اینترنتی رقابت شدیدی وجود دارد. از طرفی دیگر سئو فروشگاه ها اندکی متفاوت است. پس بعد از طراحی سایت باید به دنبال یک متخصص سئو باشید. توجه کنید که سایت شما باید به صورت واکنشگرا طراحی شود تا کاربران از طریق موبایل نیز بتوانند خرید خود را انجام دهند. طراحی اپلیکیشن برای گوشی های هوشمند نیز ایده خوبی به نظر می رسد. اما در معرفی محصولات خود باید به چه نکاتی توجه کنید.

  • از تصاویر با کیفیت استفاده کنید. سعی کنید تصاویر از همه زوایا باشد. اگر عکس ها را خودتان از محصول تهیه کنید بهتر است. سعی کنید تصاویر شبیه به واقعیت محصول باشند.
  • یکسری توضیحات کلی به خریدار بدهید تا به راحتی امکان مقایسه محصولات را داشته باشد.
  • توضیحات جزئی و فنی دقیق نیز می تواند برای کاربران مفید باشد پس سعی کنید محصول را از همه جوانب بررسی کرده و مزایا و معایب محصول را بیان کنید.